י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
בשיחות סגורות

זה מה שחושבים גנץ ואשכנזי על תכנית הסיפוח של טראמפ

גנץ בשיחות סגורות: יש שיח עם האמריקנים ועם גורמים אחרים • שר החוץ אשכנזי: לא מחויבים לכל הצעה

זה מה שחושבים גנץ ואשכנזי על תכנית הסיפוח של טראמפ
גנץ ואשכנזי צילום: גילי יערי, פלאש 90

בעקבות כוונת ראש הממשלה נתניהו לקדם כבר בשבועות הקרובים את החלת הריבונות ביהודה ושומרון, אמר ראש הממשלה החליפי ויו"ר כחול לבן בשיחה לבכירי מפלגתו כי, "יש שיח עם האמריקנים ועם גורמים אחרים. בסוף צריך להביא מתווה מאוזן״. גם שר החוץ גבי אשכנזי אמר באותה שיחה כי כחול לבן אינה מחויבת באופן מוחלט לאפשר את הסיפוח, כך דווח אמש בכאן חדשות.

בכחול לבן מתחבטים איך לטפל ב'תפוח אדמה הלוהט הזה', ע"פ הפרסום בכאן 11 אמר שר החוץ גבי אשכנזי באותה שיחה כי, "צריך לראות איזו הצעה תונח על השולחן, אנחנו לא מחויבים לכל הצעה".

בתוך כך, ראש הממשלה נתניהו נפגש עם ראשי הרשויות ביהודה ושומרון ואמר להם בפגישה כי "כל מה שנדרש מאיתנו בתוכנית זו הסכמה עקרונית למשא ומתן עם הפלסטינים. האמריקנים קוראים לזה מדינה פלסטינית - אנחנו לא קוראים לזה ככה. האמריקנים עדיין לא נתנו אור ירוק להחלת החוק הישראלי על חלקים מיהודה ושומרון. בהחלט ייתכן שבסופו של יוחל החוק על אחוזים נמוכים מאלו שמדובר עליהם".

נתניהו נחוש בכוונתו לקדם את החלת הריבונות ביהודה ושומרון והבטיח כי יספח את השטחים בבחירות האחרונות. פרשנים רבים בתקשורת לעגו לו כי מדובר בספין בחירות שיתמוסס מהר מיד לאחר הבחירות כמו הבטחות בחירות רבות אחרות אשר נאמרות ע"י הפוליטיקאים ומתורצות לאחר מכן כי "היו נכונות לשעתן".

אך בכל מקרה נראה כי הפעם נתניהו רציני בכוונותיו לקדם את החלת הריבונות ביהודה ושומרון בכל מחיר, ולפי פרשנים רבים במידה ומפלגת כחול לבן לא תתמוך במהלך והסיפוח לא יגיע לכדי חקיקה - הדבר עלול להוביל גם להפלה של הממשלה והליכה לבחירות.

סיפוח ראש הממשלה בנימין נתניהו החלת ריבונות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד