כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
גם ללא תיאום

הרשות הפלסטינית תעצור מפגעים בדרך לישראל

למרות הפסקת התיאום הביטחוני לכאורה בין הרש"פ לישראל בהוראת מחמוד עבאס, בכיר ברשות אומר ל'ניו יורק טיימס' כי הרשות תעצור מפגעים שיתכוונו לתקוף ישראלים

הרשות הפלסטינית תעצור מפגעים בדרך לישראל
התפרעויות פלסטינים בגבול עזה צילום: Hassan Jedi/Flash90

הרשות הפלסטינית תעצור פלסטינים שבכוונתם לתקוף ישראלים גם באין תיאום ביטחוני בין הצדדים. כך אומר בכיר הרשות הפלסטינית חוסיין א-שייח בראיון ל'ניו-יורק טיימס'. 

הוא רמז כי אם יהיה לרשות מידע על מפגע שכבר נמצא בתוך ישראל, היא עשויה למסור את המידע לישראל באמצעות צד שלישי.

"נמצא דרך למנוע זאת ממנו. מנגנוני הביטחון הפלסטיניים ימשיכו להילחם בטרור בעצמם. נמנע אלימות וכאוס ולא נאפשר שפיכות דמים – זוהי החלטה אסטרטגית. אין לנו יצר אובדני", אמר א-שייח לכתב ה'ניו-יורק טיימס' בישראל.

א-שייח אישר את הפרסום ב'כאן חדשות' כי בכוונת הרשות הפלסטינית לקצץ בין השאר בתקציבים לרצועת עזה בעקבות ההחלטה שקיבלה לסרב לקבל את כספי המיסים מישראל. "קיבלנו את הכסף הזה (כסף פלסטיני) במסגרת ההסכמים עם ישראל. הסירוב לקבל אותו יעלה את הרשות הפלסטינית על נתיב של הרס פיננסי ויחייב קיצוצים במשכורות, פיטורים, מיזוג משרדים ואפילו השבתה של הממשלה", אמר. א-שייח התייחס לאפשרות של סיפוח ואמר כי הרשות הפלסטינית לא רוצה שהדברים יגיעו לנקודת האל-חזור, וסיפוח פירושו שהיחסים עם ישראל לא יחזרו לאחור. "או שהם יחזרו בהם מהסיפוח והדברים יחזרו להיות כפי שהיו, או שהם יתקדמו עם הסיפוח והם יחזרו להיות הכוח הכובש בכל הגדה". הוא הוסיף כי "בכל יום שעובר הרשות הפלסטינית תתנער מעוד תחומי אחריות, אני אומר לישראלים שאם המצב יימשך – הם יהיו חייבים לקחת אחריות מלאה ככוח כובש."

עוד אמר כי זה יחזור להיות כפי שהיה לפני אוסלו, והפלסטינים לא יסכימו למלא תפקיד של ספק שירותים בעבור ישראל. "אנחנו לא עירייה ולא אגודת צדקה, ואנחנו לא המשת"פים שלה".

הרשות הפלסטינית סיפוח התיישבות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד