י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
פער בין הציבור וההנהגה

הפרשן מפתיע: הפלסטינים שתומכים בסיפוח

על אף הדעה הרווחת, ישנם פלסטינים התומכים בתוכנית הסיפוח בריש גלי • צבי יחזקאלי מ'חדשות 13' סיפר בראיון כי "הציבור כבר חושב אחרת מההנהגה"

הפרשן מפתיע: הפלסטינים שתומכים בסיפוח
צבי יחזקאלי צילום: מתוך פייסבוק

פלסטינים שתומכים בסיפוח? סוגיית הסיפוח הצליחה לעורר הדים רבים בשבועות האחרונים, ולהעלות מן האוב קולות לכאן ולכאן, מכל קצוות הקשת הפוליטית. כתבה ששודרה בטלוויזיה אף הצליחה לאתר מספר פלסטינים שמעוניינים בסיפוח, זאת בניגוד לדעה הרווחת בקרב הציבור הפלסטיני המתגורר סמוך לגבולות המדינה. הפרשן לענייני ערבים צבי יחזקאלי 'חדשות 13' התראיין ברדיו 103FM והביא פרטים נוספים בנושא.

צבי יחזקאלי סיפר כי שוחח עם אזרחים פלסטינים ומתברר כי הם "חושבים שונה בנושא הסיפוח". הוא ציין כי מצא עצמו, לאחר שני עשורים בשטחים, מופתע מדעתם על סוגיית הסיפוח. "הם אומרים - 'תקשיבו חברים, 25 שנות רשות לא הביאו לנו כלום, מי שיתין לי תעודת זהות כחולה אני מנשק את הרגליים שלו'. אמר לי אחד מהם 'רגל של ישראלי עדיפה על הראש של אבו מאזן'. 30,000 פלסטינים בשטחי C, אם הם יקבלו תעודות כחולות בסגנון מזרח ירושלים, תושבות קבע, הם הולכים לעשות חפלה כזאת גדולה והולכים לברך על היום שקיבלו תעודת זהות ישראלית, אמר לי אחד – 'סופסוף אשיג כלה, עבודה ויהיה לי גם בית'. מבחינת הפלסטינים, הם ישמחו לנער את הרשות מהם".

הוא עדכן כי לאחרונה החלה תופעה שהפלסטינים "מעבירים את התגובות שלהם מערי הגדה", וטען כי "זה יכול להיות נפקא מינה לסיפור של האלימות שהולכת להיות. אני שומע פלסטינים שאומרים 'על מה אני הולך לצאת עכשיו'? אני לא אומר שלא תהיה אלימות, כי אבו מאזן יכול לשחרר את זה לרחוב, אבל אני יכול לומר כמעט בוודאות שהתקוממות המונית בסגנון אינתיפאדה ו-87' וכו' לא תהיה". כמו כן, הוא טען כי "הציבור חושב אחרת מההנהגה, לא ראיתי פער כזה עצום בין הציבור הפלסטיני, האנשים הפשוטים, לבין הרשות הפלסטינית מאז שהרשות נכנסה".

יחזקאלי הסביר כי מצרים וסעודיה תומכות בסיפוח וטען כי פלסטיני שיקבל תעודת זהות כחולה יאבד את הזיקה לנשיא הרשות הפלסטינית, "מה לו ולאבו מאזן? חוץ מהפחד לומר את זה הכול קיים, ואת הפחד הזה, אפשר לעבור. הפלסטינים אומרים 'אני תומך בסיפוח', אם זה טוב או לא? תעשה נפקא מינה ממה שהיה במזרח ירושלים ב-67', אני לא יודע. אבל, אני יכול לומר שמה שמתואר בתקשורת לא נכון. אני חושב אחרת, רואה אחרת, ומכיר שיח פלסטיני אחר - זה העניין. מה קרה במזרח התיכון? קריסת הלאום וההבנה שכוחות חזקים בטח משתפים פעולה עם מדינות ערב כמו מצרים וסעודיה".

לסיום, אמר הפרשן לענייני ערבים כי "30,000 הפלסטינים שגרים בין ביתר עילית לגוש עציון, בבקעה - זכו. אל תקשיבו לסיפור של ההנהגה הפלסטינית. ההנהגה מנותקת מהעם – העם חושב אחרת. ביבי או אבו מאזן? הם בוחרים ביבי".

עריכה: עופרי גליכמן, 103FM

החלת הריבונות הישראלית סיפוח התיישבות צבי יחזקאלי רדיו 103 FM

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד