כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
תכנית המאה

ליצמן נגד פרוש: "עמדת המפלגה תתקבל רק על ידי גדולי ישראל"

לאחר שסגן השר מאיר פרוש מתח ביקורת על תכנית המאה: יו"ר אגודת ישראל השר יעקב ליצמן יוצא היום בהבהרה כי עמדת המפלגה תיקבע אך ורק על פי החלטת מועצת גדולי התורה. "באופן עקרוני יהדות התורה נמנעת מלהביע עמדות בנושאי חוץ וביטחון" • 'בחדרי' עם הפרטים

ליצמן נגד פרוש: "עמדת המפלגה תתקבל רק על ידי גדולי ישראל"
ליצמן ופרוש צילום: צלמי פלאש 90

לאחר שסגן השר מאיר פרוש רימז על התנגדותו לתוכנית הסיפוח שנמצא על סדר יומה, כשהביע התנגדות על פרטי התוכנית, יו"ר אגודת ישראל השר יעקב ליצמן יוצא היום בהבהרה כי עמדת המפלגה תיקבע אך ורק על פי החלטת מועצת גדולי התורה.

בעיתון 'המודיע' צוטט הבוקר (רביעי) שר השיכון יעקב ליצמן כאומר כי, "עמדת יהדות התורה באשר לתמוך או לא בתוכנית המאה תוכרע בבוא היום בפני מועצת גדולי התורה, אשר תידרש לסוגיה ותודיע לנציגי יהדות התורה לגבי ההחלטה שתתקבל".

עוד צוטט ב'המודיע' כי השר ליצמן הדגיש "שבאופן עקרוני יהדות התורה נמנעת מלהביע עמדות בנושאי חוץ וביטחון וכי החלטות הסיעה התקבלו עד היום בידי מועצת גדולי התורה, סמוך לזמן ההכרעה".

לכן הדגיש ליצמן, "גם כאן, יהדות התורה תודיע על החלטתה כפי ההכרעה שתתקבל בידי גדולי ישראל המורים דרכה של הסיעה".

כזכור, אמש הבאנו ב'בחדרי חרדים' כי סגן שר החינוך חבר הכנסת מאיר פרוש ביקר את התוכנית, אך סירב להודיע כיצד יצביע בפועל על תכנית הסיפוח, שאמורה להגיע בקרוב להצבעה בממשלה ובכנסת.

לדברי סגן שר מאיר פרוש: "מלבד הכאב העצום על ההכרזה של וויתור חלקי ארץ ישראל, כשהטילו סגר על שכונות חרדיות הזדעקנו ומחינו ואני מבין כעת היטב את אלפי התושבים במובלעות האלה שחוששים לעתידם ולגורלם".

”ככל שמתקרב המועד שנקבע ליום בו יוכרז על מתן תוקף לתוכנית ה-100 של הנשיא טראמפ, מתפרסמים יותר ויותר פרטים מהתוכנית הכוללנית שהוצגה לפני כחצי שנה, שבהם הובלטו שינויים שנוטים לדרישות הצד הישראלי מול הצד הפלשתיני”, נכתב אתמול (שלישי) בעיתון הבית של פרוש, 'המבשר'.

בביטאון מציינים כי על פי תוכנית המאה של הנשיא טראמפ, חלק משטחי יהודה ושומרון יימסר להקמת מדינה פלשתינית, ובשטח זה יישארו אלפי יהודים שיגורו ב-16 יישובים שיהפכו למובלעות. הכניסה והיציאה מהן תהיה בתוך השטח שמיועד למדינה הפלשתינית.

יעקב ליצמן מאיר פרוש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד