י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
לא רוצים כסף

עשרות תביעות באיטליה לחיפוש צדק לקורבנות הקורונה

אחרי רגיעה באיטליה שהיתה למשך כמה שבועות, המוקד הקטלני ביותר בעולם, צאצאים לנפגעי קורונה תובעים את הרשויות לדין, לאור מה שנראה כרשלנות רפואית, או מוות בלתי מוסבר | "אנחנו לא רוצים נקמה, אנחנו רוצים צדק", מבהירים חברי הקבוצה שהוקמה בפייסבוק

עשרות תביעות באיטליה לחיפוש צדק לקורבנות הקורונה
אילוסטרציה צילום: pexels

בני משפחות של קורבנות הקורונה החדשים הגישו אתמול (רביעי) כ-50 תביעות במחוז ברגמו בצפון איטליה, מדובר במהלך ראשון מסוגו באיטליה, לאחר שהמגיפה גבתה את חייהם של כ-34,000 איש.

חברי ועדת "אמת וצדק לקורבנות קוביד -19", שהוקמה בפייסבוק ומונה כבר 55,000 חברים, העבירו 50 פרשות שונות למשרד התובע בברגמו, העיר שהייתה מוקד המגיפה שהכה באיטליה מתחילת פברואר ועד מאי.

סטפנו פוסקו, בן31, ממקימי הקבוצה בפייסבוק, שסבו נפטר במרץ האחרון אמר, "אנחנו לא רוצים נקמה, אנחנו רוצים צדק".

התביעה הוגשה בברגמו מכיוון ש"עיר זו היא סמל הטרגדיה שפקדה את כל המדינות", הוסיף פוסקו.

הטרגדיות שחוו כל אחת ממשפחות אלה מציגות חוסר מידע או הזנחה בטיפול רפואי, והן יבדקו על ידי התובע, אשר יחליט בהמשך האם לנקוט בתביעה או לא.

כריסטינה לונגיני, רוקחת שאיבדה את אביה, קלאודיו בגיל 65, במהלך המגיפה בבית החולים בברגמו, אמרה כי "אבי היה במצב בריאותי טוב כשהוא נדבק".

היא סיפרה כי המיון סירב בתחילה לקבל אותו בתואנה שהוא לא סובל מבעיות נשימה. מאחר ובבית החולים המיועד לחולי הקורונה בעיר לא הייתה עוד מיטה פנויה בטיפול נמרץ.

"כשהוא מת הם שכחו להתקשר אלינו", אמרה. בהמשך הלכה לראות את גופתו, והיה קשה לזהות את פניו כשפיו היה פתוח ועיניו היו בולטות עם דם.

"הם נתנו לי את חפציו האישיים, כולל בגדים עם כתמי דם מזוהמים בשקית זבל", סיפרה כריסטינה.

מכיוון שבתי הקברות המקומיים היו מלאים, ארונו הועבר ליעד לא ידוע, המשפחה גילתה לבסוף כי הגופה נשרפה 200 ק"מ מאותו מקום באמצעות חשבונית שקיבלה בדואר על עלויות השרפה.

תובעת אחרת, לורה קפלה בת ה-57, אמרה ל-AFP: "למען תושבי ברגמו ולמען כל מי שאיבד מישהו שהם אוהבים, אנחנו רוצים צדק".

דייגו פדריצי שהגיש גם הוא תביעה, הדגיש, "אנחנו לא מגישים תביעה לכסף, אלא אנחנו רוצים צדק, בעיקר את האמת. הם שני דברים שהולכים יד ביד. כסף לעולם לא יכול להחזיר לנו את אמא ואבא היקרים שלנו".

גם בצרפת הוגשו בחודשים האחרונים כ-60 תלונות נגד חברי הממשלה על ניהולם במשבר נגיף הקורונה. ובזימבבואה הגישו הרופאים תלונה נגד הרשויות.

קורונה איטליה תביעת רשלנות תביעות ייצוגיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד