י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
שוחרר בתנאים מגבילים

כך התחמק תושב תל אביב ממס של מאות אלפי ש"ח

תושב תל אביב נעצר בחשד להתחמקות ממס בסך מצטבר של כ-800,000 שקלים תוך ניצול ההקלה במס רכישה לנכה באופן כוזב | הוא שוחרר בתנאים מגבילים ובערבות כספית עצמית ושל צד ג'

כך התחמק תושב תל אביב ממס של מאות אלפי ש"ח
אילוסטרציה צילום: unsplash

דוד ארביב' הובא בפני בית משפט השלום בתל אביב בחשד להתחמקות ממס בסכום של כ-800 אלף ש"ח, תוך ניצול ההקלה במס רכישה לנכה באופן כוזב. השופטת עדי יעקובוביץ' נעתרה לבקשת יחידת חקירות מס הכנסה תל אביב ושחררה את החשוד בתנאים מגבילים.

על פי בקשת המעצר, ארביב, העוסק בשיווק מוצרי טבק ומוצרי צריכה נוספים באמצעות חברה בשליטתו, רכש בשנת 2015 נכס מקרקעין בסכום של 12 מיליון שקלים וביקש פטור חלקי ממס לפי תקנה 11 לחוק מיסוי מקרקעין, המגיע לו מתוקף היותו נכה מוכר על ידי ביטוח לאומי ובכפוף לכך שהנכס נרכש וישמש לצרכי מגוריו.

על פי החשד, מכר החשוד בשנת 2019 את נכס המקרקעין בסכום של 12.5 מיליון ש"ח, כאשר בהסכם המכירה ארביב הצהיר כי הוא מעולם לא התגורר בנכס, ובכך עולה החשד כי ארביב רימה את רשות המסים בבקשת פטור כוזבת והתחמקות מתשלום מס של למעלה מ-800,000 ש"ח.

במסגרת חקירה של יחידת חקירות מס הכנסה תל אביב, הגיעו חוקרי היחידה לביתו של החשוד ולמשרד של עורך דינו, ערכו חיפושים ותפסו מסמכים רבים וחומרי מחשב. כמו כן נחקרו החשוד ואשתו וכן מעורבים נוספים בפרשה.

השופטת עדי יעקובוביץ' מבית משפט השלום בתל אביב שחררה את החשוד בתנאים מגבילים, ביניהם התחייבות עצמית על סך 300,000 ש"ח, ערבות צד ג על סך 300,000 ש"ח והפקדת מזומן על סך 75,000 ש"ח.

העלמת מס הצהרה כוזבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד