י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
מתבדלת מהרפורמים?

מדוע נעדרה השרה ינקלביץ' מהטקס בבית הנשיא

נשיא המדינה ריבלין ושר החוץ אשכנזי קיימו אמש שיחת זום עם מנהיגי קהילות יהודיות בארה"ב על רקע המתרחש שם, גל המחאה לצד משבר הקורונה שנמשך, ומי שנעדרה מן הטקס שעוסק בתפוצות, היא השרה החרדית עומר ינקלביץ' שהסתפקה בהודעה מוקלטת למעמד

מדוע נעדרה השרה ינקלביץ' מהטקס בבית הנשיא
הנשיא ריבלין והשר אשכנזי צילום: חיים צח, לע"מ

אמש (רביעי) התקיימה בבית הנשיא ראובן ריבלין בירושלים, שיחת זום עם מנהיגי קהילות יהודית מרחבי ארה"ב, על רקע המתרחש בארה"ב משבר הקורונה שעדיין מכה באזרחים, לצד גל המחאה נגד הגזענות ששוטף את המעצמה. בשיחה השתתפו נשיא המדינה ריבלין ושר החוץ גבי אשכנזי, כאשר שרת התפוצות עומר ינקלביץ', השרה החרדית הראשונה בישראל והאמונה על התחום, לא רק שלא הגיעה פיזית לבית הנשיא, גם לא השתתפה בשיחת הזום, אלא שיגרה הודעה מוקלטת. 

העיתונאי יניר קוזין, המסקר את התחום הפוליטי עבור 'מעריב', ערוץ 'כנסת' וגל"צ, העלה תהייה וכתב אמש בשרשור ציוצים בטוויטר, "קבלו סיפור תמוה. בואו איתי. הערב בבית הנשיא התקיימה שיחת זום בין נשיא המדינה ושר החוץ למנהיגי קהילות יהודיות בתפוצות. דיברו שם על משבר הקורונה, דרכי ההתמודדות עם אירועים אנטישמיים וכו'. יוזמה יפה ומתבקשת בימים אלה".

"ומי חסרה בתמונה? מישהי שתחום אחריותה הישיר הוא, ובכן, התפוצות? נכון, ‏שרת התפוצות החדשה עומר ינקלביץ', כמובן, ששלחה ברכה מצולמת מראש. מה הסיבה להיעדרות? לו"ז: "עקב ההתראה הקצרה, נבצר מהשרה להגיע פיזית לארוע" נכתב בהודעה מלשכתה של ינקלביץ'".

"וכאן זה מתחיל להיות תמוה:", כותב קוזין ומפרט, "1. ההזמנה נשלחה ביום רביעי שעבר (שבוע שלם). 2. שר החוץ יכול להגיע ושרת התפוצות לא? ‏3. עם כל הכבוד ללו"ז, מה יותר חשוב לשרת התפוצות מאשר לדבר, ובכן עם התפוצות, ולא סתם המנהיגים המרכזיים של הקהילות היהודיות? בימי קורונה לא זאת ה-מהות? לשמוע את צרותיהם של אחינו בגולה?
4. ינקלביץ' לא השתתפה בדיון אלא שלחה ברכה מוקלטת מראש. ‏האם רק ענייני לו"ז עמדו כאן לנגד עיניה של השרה ינקלביץ'?", תהה העיתונאי.

לדבריו, "גורמים שונים העלו השערה כי אולי ינקלביץ' ביקשה להימנע מ"שאלות קשות" שאולי היו מופנות אליה. גורם אחר תהה אולי מדובר בחשש משאלות הנוגעות לזכויות הרפורמים בישראל. ‏שורה תחתונה, באירוע בבית הנשיא עם התפוצות לא נכחה שרת התפוצות", מסכם יניר קוזין.

עומר ינקלביץ בית הנשיא גבי אשכנזי יהודי התפוצות ראובן ריבלין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד