י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
מתקפה חריפה חסרת תקדים

השר מ'כחול לבן' נגד יאיר לפיד: "עובד בכתיבת ציוצים וביצירת קליפים מדליקים"

שני האישים שרצו שלוש מערכות בחירות הפכו ליריבים מרים. לאחר שח"כ לפיד העלה פוסט חריף נגדו, שר המדע יזהר שי מ'כחול לבן', לא רק שלא נשאר חייב, הגיב בפוסט תקיף בהרבה וכך כתב בראשיתו: "משהו עצוב קרה ליאיר לפיד. הוא לעולם לא יהיה ראש ממשלה"

השר מ'כחול לבן' נגד יאיר לפיד: "עובד בכתיבת ציוצים וביצירת קליפים מדליקים"
יזהר שי/יאיר לפיד צילום: נועם ריבקין-פנטון/מרים אלסטר, פלאש 90

התכתשות חסרת תקדים בין השר מ'כחול לבן' לבין חברו לשעבר לאותה מפלגה, כיום יו"ר 'יש עתיד' ויו"ר האופוזיציה - כששניהם מנהלים זאת מעל גבי הרשת החברתית פייסבוק.

"משהו עצוב קרה ליאיר לפיד. הוא איבד את זה. אולי בגלל ההכרה שהוא לעולם לא יהיה ראש ממשלה. אולי בגלל ההבנה שחלקים גדולים בציבור הישראלי לעולם לא יאמינו בו. לא רק החרדים. גם אנשי הפריפריה החברתית והגיאוגרפית של מדינת ישראל. וגם רבים אחרים בימין, במרכז ובשמאל הישראלי. ואולי בגלל ששמונה שנים אחרי שהקים מפלגה מפוארת עם אנשים מצויינים, כל אחת ואחד מהם, ההשפעה של המפלגה הזו על הציבוריות הישראלית ועל סדר היום הלאומי מסתכמת בציוצים מתוחכמים, בקליפים משעשעים ובפוסטים מרשימים. וגם נאומים, נאומים חוצבי להבות, רטוריים ומרשימים, במיוחד כשיאיר לפיד, אלוף אמיתי (אני לא צוחק) מגיש אותם", במילים אלו פותח שר המדע יזהר שי מ'כחול לבן' את המתקפה שלו נגד יאיר לפיד, לאור דברים שכתב עליו שעות קודם לכן בדף הפייסבוק שלו - אותם נביא בהמשך.

עוד כותב השר שי: "לא מזמן אמרתי ליאיר שבכל פעם שהוא מתייחס אליי, בפייסבוק או בדרך אחרת, אני מתרגש. זה אמיתי. אני מעריך אותו מאוד, מעריץ את יכולות הכתיבה והפרזנטציה שלו, אני באמת חושב שהוא אחד האנשים הכי מוכשרים שזכיתי להכיר. והוא גם פטריוט ישראלי אמיתי, אין לי ספק בזה. לכן אני גם כל כך מאוכזב מהביזבוז הנוראי, ממה שנהיה ממנו ומהתנועה המפוארת שהוא הקים".

"והיום זכיתי בזאת שוב. יאיר לפיד, בכבודו ובעצמו, הקדיש לי פוסט. זה היה יאיר במיטבו. שילוב של צביעות, דמגוגיה וחצאי אמיתות כדי לגרום לעוד כמה מאות קוראים נלהבים שלו להתנפל עליי, להכפיש אותי. וגם ללכת על הראש של הילדים שלי על הדרך, כי אם כבר מכוער, אז עד הסוף. לא נעלבתי ואני לא מבקש הנחות. רק ריחמתי עליך יאיר ועל מה שנהיה ממך", הוסיף שר המדע לתקוף.

כאן עבר השר לחפור בעברו של יאיר לפיד וכתב: "שנים לפני שהחליט להיות פוליטיקאי ואיש ציבור, היגר יאיר לפיד להוליווד, כדי לעבוד שם עבור ארנון מילצ'ן בהפקת סרטים. זה כמובן לא הפריע לו לבקר אותי בפוסט האומלל שלו היום על החלטה דומה שגם אני קיבלתי פעם, לעבור לארה"ב לתקופת זמן מוגבלת כדי לנהל משם סטארט-אפ שהקמתי במו ידיי באותן שנים".

השר ממשיך ונכנס בלפיד (כלשון העם) ומציין כי "במשך אותן שנים בהם לחם ח"כ מיקי לוי למען המדינה היה יאיר לפיד מנחה תכניות טלוויזיה ופרזנטור של בנק. זה כמובן לא הפריע לו לבקר אותי בפוסט שלו על שבאותן שנים אני הקדשתי את זמני, בדיוק כמוהו, כדי לנהל עסקים ולצמוח. אבל בניגוד ליאיר, אני ניהלתי חברות, ומאוחר יותר ישבתי בדירקטוריונים של חברות, שהעניקו פרנסה לעובדים רבים, שהכניסו למדינה במצטבר מליארדי שקלים ושסייעו לבנות את 'אומת הסטארט-אפ', הלוא היא הגאווה של כולנו. בדרכו המתוחכמת הצליח יאיר גם לרמוז, שהעובדה שהרווחתי כסף במהלך הקריירה שלי בהייטק, בו בזמן שמיקי לוי עבד למען אזרחי ישראל, איננה ראויה".

"הוא שכח לציין שממש באותו זמן הוא, יאיר לפיד, עשה בעצמו המון כסף מעבודותיו השונות כאומן, כפרזנטור של בנק, כמגיש תכניות טלוויזיה. האמת? אני מפרגן לו על כל שקל שהרוויח. הוא עבד קשה, בכישרון רב, בחריצות אינסופית, בזמן שמיקי לוי חירף את נפשו למען עם ישראל. בזמן שמיקי לוי לא ישן, אולי אפילו ביום שנפצע, יאיר הגיש פרסומות והנחה שעשועונים. וזה בסדר, כי יאיר לא ידע אז שהוא עומד להקים מפלגה ושיום אחד הוא ישמיץ מישהו אחר, שגם הוא עבד באותה תקופה לפרנסתו. אז אני דווקא מפרגן לו על זה שהרוויח כסף ביושר רב ואני לא רומז שום דבר".

"בפוסט האומלל שלו, ביקר אותי יאיר על ההחלטה שלי למנות מנכ"לית ורמ"טית ראויות ומקצועיות, שיקדישו את הכישורים והניסיון שלהן לטובת מדינת ישראל. אני גאה מאוד בשי-לי ובמורן ובעובדה שהסכימו לבוא לעבוד איתי למען הציבור הישראלי במשרד המדע והטכנולוגיה, שי-לי כמנכ"לית ומורן כרמ"טית. יאיר, עוד לא מאוחר לברך אותן באופן אישי ועל הדרך גם להתנצל על כך שהתייחסת אל שתי מנהלות מוכשרות ואיכותיות ביותר כאל חפצים שאתה עושה בהם שימוש ציני כדי להכפיש יריב פוליטי, שהיה עד לא מזמן גם שותף נאמן שלך לדרך משותפת".

בשלב זה עבר שר המדע יזהר שי להתייחס לפירוק השותפות: "אחרי בחירות מרץ 2020, בתקופת המשבר הבריאותי, הכלכלי והחברתי החמורים בתולדות המדינה, העדיף יאיר לפיד ללכת לבחירות רביעיות. על הדרך הוא גם החליט לפרק את כחול לבן. והתוצאה? במקום להפשיל שרוולים ולקחת אחריות למען מדינת ישראל, יאיר לפיד עובד היום במשרה מלאה בכתיבת ציוצים וביצירת קליפים מדליקים. זו היתה החלטה פוליטית לגיטימית של יאיר, הוא חשב - בטעות - שהיא תקדם אותו לראשות הממשלה, אבל היא היתה החלטה מאוד מאוד מצערת. כי במבחן התוצאה, הנבחרת המצויינת של כחול לבן מנעה מישראל סבב בחירות נוסף, התגייסה להתמודדות עם האתגרים הרבים בכל החזיתות, והיא עשתה עושה ותעשה יותר ממה שאתה יאיר בחרת לעשות באופוזיציה. אני יודע שזה לא נעים לשמוע, אולי אפילו כואב, אבל זו האמת".

"עכשיו תראה יאיר: מאז שבחרת לפרק את התקווה הכי גדולה של גוש המרכז-שמאל, אנחנו, אנשי כחול לבן, מתייחסים אליך בכבוד ובנימוס. וגם אל הח"כים המצויינים שבחרו ללכת אחריך, גם אם לחלקם זה באמת צבט בלב, אנחנו יודעים זאת היטב ומבפנים. אנחנו גם נמשיך לבחור בקו הממלכתי והאחראי. לא רק כי זה הדבר הנכון לעשות, אלא גם כי בסוף בסוף, למען גוש המרכז-שמאל הכואב כל כך, כולנו צריכים להפגין אחריות ולשים את האכזבות שלנו ואת התיסכולים הקשים ואת הכעסים האישיים בצד. אנחנו צריכים ללמוד לשתף פעולה ולעבוד ביחד, גם אם אתה חושב שלהכפיש ולעורר שנאה נגדנו על ידי רטוריקה ומניפולציות מכוערות, וחצאי אמיתות וקליפים מדליקים, זה דברים שמוסיפים לך כמה מנדטים. אז אני, יאיר, כמו חבריי האחרים בכחול לבן, אמשיך להיות ממלכתי ומאחד וגם אמשיך לפרגן לך, כי מגיע לך".

"רק לפעמים, כשתגזים, ממש תגזים, או כשמעריצים חסרי לב שלך ייצאו נגד הילדים והמשפחה שלי באשמתך, כי זה מה שהם מבינים ממך שנכון לעשות (הודעת פעם שאתה מגנה באופן חד משמעי את השימוש במילה "בוגד" על הטיותיה כי פעם רצחו כאן ראש ממשלה על דברים כאלה, או שאתה נהנה כשמספרים לילדים שלי ושל בני גנץ שאבא שלהם בוגד, עם יד על הלב יאיר, מה אתה אומר?), רק אז אני אעמיד אותך על מקומך, כי זה יגיע לך. כמו היום".

"בוא יאיר, תושיט יד לאנשים שאוהבים את המדינה לא פחות ממך, פטריוטים בדיוק כמוך, ותעשה את הדבר הנכון. בטווח הארוך זה אולי אפילו יהפוך אותך למנהיג אמיתי, שראוי לעוד כמה קולות, לא בגלל שעודדת שנאה ופילוג אלא להיפך - בגלל שחתרת לאחדות ולקירוב לבבות".

ועל מה יצא הקצף? כך כתב יו"ר האופוזיציה ויו"ר 'יש עתיד' יאיר לפיד שעות קודם לכן:

"בשבוע אחד אני עשיתי יותר ממה שאתה עשית בשמונה שנים בפוליטיקה", תקראו טוב את המשפט בכותרת. מי שכתב אותו הוא שר המדע מכחול-לבן יזהר שי. האיש שאליו הוא דיבר בהתנשאות מעליבה הוא חבר הכנסת מיקי לוי. ברשותכם כמה מילים על מיקי לוי:

מיקי לוי הוא בן להורים יוצאי כורדיסטן שהיו חברים באצ"ל. הוא אח שכול. אחיו פיני נרצח בידי מחבל בזמן שירות מילואים. אחיו הצעיר רונן נהרג בתאונת דרכים באותה שנה. מיקי שירת כקצין בצנחנים ולאחר מכן התגייס למשטרה ושירת בתפקידים מבצעיים שנים ארוכות. בתקופת האינתיפאדה הוא היה מפקד מחוז ירושלים והתמודד עם סדרת פיגועי הטרור הקשה בתולדות המדינה. באחד הפיגועים האלה מיקי קיבל התקף לב מסיבי, אבל סירב להתפנות לבית החולים עד שפונה מהזירה אחרון הפצועים. מיקי זכה באות "אביר השלטון", ובפרס "איש השנה" של ערוץ 2 בשנת 2002.

ב-2012 מיקי היה אחד ממייסדי יש עתיד. לאחר הבחירות הוא הפך לסגן שר האוצר. הוא מונה לאחראי על רשות המיסים, והוביל סדרה של רפורמות כלכליות ומבניות. הוא הוביל את המלחמה בהון השחור, העביר את חוק הצ'יינג'ים, וזכה לציון לשבח מה-OECD על פעילותו. לאחר הבחירות של 2015 הוא מונה לחבר בוועדת הכספים ומכהן בה מאז. תפקידו כולל את הוועדה המשותפת לקביעת תקציב הבטחון. במקביל הוא קידם סדרה ארוכה ומרשימה של הצעות חוק, ביניהן הצעת חוק נפגעי עבירה, חוק הבנקאות, ועשרות חוקים אחרים. מיקי עומד בראש השדולה למען השוטרים והשדולה לבטחון פנים. הוא נשמה גדולה, אבא נהדר וסבא נהדר, והוא מקובל מאוד על כל סיעות הבית. מיקי הוא חבר שלי.

בכל התקופה שבה מיקי לוי נאבק למען מדינתו, נפצע, שירת בזירות הקשות ביותר, ונלחם על מה שהוא מאמין בו, יזהר שי גר עשר שנים באמריקה, היה שותף בקרן הון-סיכון ועשה מלא-מלא כסף. בשבוע האחרון - השבוע שבו יזהר שי "עשה יותר ממה שאתה עשית בכל שנותיך בפוליטיקה" - השר החדש מינה לעצמו ראש מטה ומנכ"לית והצביע בעד קיצוץ של 3.6 מיליון שקל בתקציב הרווחה", כך לפיד.

יאיר לפיד יזהר שי מפלגת כחול לבן מיקי לוי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד