י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"היה קשה לנהל ויכוח ענייני"

ליברמן: המפלגות החרדיות מייצגות את הכת הכי קרובה ליהדות

בראיון מקיף שהעניק יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, הוא עורך בדק בית בתום שנה סוערת במיוחד עבורו. ליברמן מתייחס לחרדים וכהרגלו מתבטא בחריפות. הוא חושף סולחה עם בנט, אך בשורה התחתונה מודה: "טעינו כשענינו לגידופי החרדים ולא המשכנו בוויכוח ענייני"

ליברמן: המפלגות החרדיות מייצגות את הכת הכי קרובה ליהדות
אביגדור ליברמן צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בראיון שמתפרסם היום (שישי), בעיתון מקור ראשון, יושב ראש ישראל ביתנו, חבר הכנסת אביגדור ליברמן מדבר על הכל, בתום שנה בה כבר נגע בכתר ואז צלל לתהום. בראיון הוא מתייחס לחרדים: "הכת הכי קרובה ליהדות". הוא חושף שעשה סולחה עם בנט שלא החזיקה מעמד, ומודה: "טעינו כשענינו לגידופי החרדים ולא המשכנו בוויכוח ענייני".

בראיון לשירית כהן אביטן, מתייחס ליברמן לחרדים: "מבחינתי, ש"ס ויהדות התורה הם בכלל לא יהודים, הם הכת הכי קרובה ליהדות". לטענתו, "אין להם שום קשר לערכים היהודים האמיתיים. במהלך מערכת הבחירות היה קשה לנהל ויכוח ענייני כי הם מיד מתחילים לצרוח 'אנטישמים', 'שונאי דת'."

"הם לא קשורים ליהדות והם נגד הערכים של הציונות" מוסיף ליברמן ותוהה "מי אמר שאסור להיות לוחם? גדולי ישראל היו לוחמים והיו יהודים לא פחות טובים מליצמן וגפני. אותו דבר לגבי עבודה, מה כתוב בפרקי אבות? כל תורה שאין עימה מלאכה סופה בטלה וגוררת עוון. ומה כתב הרמב"ם? כל העוסק בתורה ולא עושה מלאכה ומתפרנס מהצדקה – זה חילול השם".

עוד אמר ליברמן: "אז למה אסור לעבוד? לא ראיתי את זה לא בתלמוד הבבלי, לא בתלמוד ירושלמי ולא בשולחן ערוך. יש פה חבורת עסקנים שדואגת להשאיר ציבור שלם עני ונזקק, כי ככה הם שולטים בו ויכולים להכתיב לו גם עמדה פוליטית. הציבור הזה הוא גם הכי גזען, בחורה ספרדייה יכולה להתקבל במוסדות הלימוד של הליטאים? זה הרי זועק לשמיים כבר שנים. הבת של הרב תתחתן עם מישהו שחזר בתשובה? הם מנהלים פנקסי מיוחסים".

ליברמן מתייחס לשיח סביב פעילות הצבא בבני ברק בעת הסגר שהוטל על העיר: "מי שראה איך שטיפלו בפיקוד העורף בתקופת הקורונה גם בחרדים וגם בערבים, מבין שאפשר לגייס אותם ולהקים חטיבות נפרדות לחרדים ולערבים שיעשו עבודה קהילתית במצבי חירום".

בהתייחסו למצב הפוליטי של הציונות הדתית שאנשיה נזרקו לאופוזיציה אומר ליברמן כי "הציונות הדתית עוברת בעניין הזה תהליך שלהערכתי הפוך בדיוק מהאינטרס שלהם. הם בנו הכול על נתניהו והחרדים. כמה פעמים הם חתמו על המכתב בנוסח קוריאה הצפונית על נאמנות לנתניהו? ומה קרה בסוף, הוא השתמש בהם וזרק".

ליברמן טוען כי "מי שבגד בהם (בימינה א.ק.) הם החרדים שהם כל־כך גיבו. אם ש"ס ויהדות התורה היו אומרים לנתניהו 'אנחנו בלי ימינה לא נכנסים', הם לא היו משאירים לו ברירה. הם פשוט הפקירו את ימינה. שמעתי לאחרונה כמה בכירים בימינה, והם כנראה החליטו להתנצר".

במהלך הראיון חושף ליברמן את הסולחה שנערכה בינו לבין נפתלי בנט שמאחורי הקלעים, לאחר שבעבר הרבה בנט לתקוף את ליברמן על תפקודו כשר ביטחון. "יום אחד אני באופוזיציה, הוא שר הביטחון, אני מקבל טלפון מחבר משותף, והוא אומר לי 'תשמע, בנט רוצה לעשות סולחה, וכשר ביטחון רוצה לשמוע ממך איפה הדגשים והבעיות'. אמרתי לו 'תקבע פגישה'. קבענו שלושתנו אצל אותו חבר משותף בבית. דבר ראשון בנט נכנס ואומר לי 'אני רוצה להתנצל על מה שאמרתי, לא צדקתי'. הייתה פגישה טובה מאוד", שיחזר ליברמן השבוע.

ליברמן ממשיך את השתלשלות המקרה: "עובר זמן, ואני שומע שבנט נכנס בי במאתיים קמ"ש. השמצות, התקפות. לא עניתי, התעלמתי, אבל חשבתי למה, מה ההיגיון? הסתכלתי עוד כמה ימים איך הוא מתנהג, והבנתי שכנראה הוא מחפש אויב במערכת הבחירות וראה שמבחינת הבוחרים שלו נתניהו מאוד פופולרי, אז הוא בחר בי כאויב". לדבריו, "התנהלות כזו צינית, זה סוף פסוק. גם בפוליטיקה, יש ערכים וקודים של התנהגות. מבחינתי הבן אדם מחוק, דליט. אני לעולם לא עושה איתו לא סולחה או ניקוי שולחן, כלום".

מקור ראשון אביגדור ליברמן נפתלי בנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 57 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד