י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
ומה דעתו על הסקר

יעלון נסחף: "המדינה נחטפה על ידי נאשם בפלילים"

חבר הכנסת משה (בוגי) יעלון ממשיך לתקוף את ראש הממשלה בנימין נתניהו ואומר: "שלא יספרו לי שרוב הציבור רוצה אותו - רוב הציבור לא רוצה אותו. כרגע זה הצבעה של אין ברירה בסקרים ואני גם משוכנע שהרבה אנשים לא החליטו" • והוסיף: "הסיפוח הוא ספין - לא יקרה כלום"

יעלון נסחף: "המדינה נחטפה על ידי נאשם בפלילים"
משה בוגי יעלון צילום: הדס פרוש, פלאש 90

חבר הכנסת משה (בוגי) יעלון שוחח עם ניסים משעל ברדיו 103fm, והתייחס לתוצאות הסקר שפורסמו בתחילת התכנית, והביע את אכזבתו מבכירי כחול לבן בני גנץ וגבי אשכנזי שנכנסו לממשלה. בהמשך, התייחס גם לסיפוח המיועד.

לפי הסקר שפורסם בתוכניתו של ניסים משעל, הליכוד בראשות בימין נתניהו מתחזק וזוכה ל-41 מנדטים, כחול לבן עם 13 ויש עתיד-תל"ם עם 16 מנדטים ובכך הופכת למפלגה השניה בגודלה. ניסים משעל תהה כיצד ח"כ משה (בוגי) יעלון מסביר את התחזקותו של נתניהו חרף הגינויים והמתקפות מצידם. יעלון השיב כי "זה בעצם לכאורה מצביע על 'אין ברירה', ואנחנו צריכים ליצור ברירה. יש צימאון גדול מאוד בציבור לאלטרנטיבה, והמשימה שלנו כרגע, בעיקר של יאיר לפיד ושלי - מהר להציג לציבור אלטרנטיבה שהוא יוכל לפתח תקווה לשינוי. זה נדרש מאוד למען עתידה של מדינת ישראל".

והוסיף: "שלא יספרו לי שרוב הציבור רוצה אותו - רוב הציבור לא רוצה אותו. כרגע זה הצבעה של אין ברירה בסקרים ואני גם משוכנע שהרבה אנשים לא החליטו". כמו כן, אמר כי הוא "מצר על זה שראש הממשלה, נאשם בעצם עם 3 כתבי אישום, במקום להתפטר לפני 3 שנים ולפתור את המדינה ולאפשר למדינת ישראל להשתחרר מהשליטה שלו, מנצל את ישיבתו על כיסא רה"מ כדי לשלוט בתקשורת". וטען כי הדבר גורם לכך שאנשים "מתרגלים לאובדן נורמות וערכים - זו הסכנה. לכן, ברגע שתהיה אלטרנטיבה שלטונית, אני משוכנע שהציבור ילך אחריה. בני גנץ וגבי אשכנזי, אם אני צריך לנבא - הם סיימו, הם גויה פוליטית. הציבור בסוף מרגיש נבגד, אני לא שם. אני לא מאמין בקיצורי דרך בהם אתה מוותר על העקרונות והערכים שלך".

הוא המשיך לבקר את שותפיו לשעבר על כניסתם לממשלת האחדות, וטען כי "גנץ ואשכנזי קרסו, הם קרסו, לצערי. מה, אנחנו באנו לתמוך ברה"מ עם 3 כתבי אישום? אמרנו ההפך. אנחנו תומכים ברה"מ שתוקף עיתונאי וקורא להכניס אותו לכלא? אמרנו 'ארדואניזציה' הנה זה קורה. אנחנו מדברים על 3 כתבי אישום חמורים, חקירות בפתח בסוגיות שעדיין לא נחקרו ואני מקווה שיחקרו בהקדם, צוללות למצרים, פעילות עבריינית בבחירות, הרבה דברים. אז אתם שם כדי לבצר את שלטונו? הציבור שהצביע להם מרגיש נבגד, אין ספק. התירוץ היה קורונה, גם ניהול הקורונה המשבר לא היה כפי שצריך. אתם בוגדים בדרך שאנחנו הלכנו בה, ללא ספק".

הוא מתח ביקורת על ראש הממשלה נתניהו, ונזכר כי "לפני 3 שנים קראתי לו להתפטר, כי שמעתי שהציעו לו עסקת טיעון, שמעתי את נתניהו דורש מאולמרט להתפטר בתחילת החקירות, לא כשהוא נאשם, הלוואי וזה היה נאה דורש - נאה מקיים. את משבר הקורונה הוא ניהל תוך כדי הסתכלות על ספסל הנאשמים. המצב הכלכלי של הציבור נובע בגללו. אני מתעקש שלצערי המדינה נחטפה היא בת ערובה לנאשם עם 3 כתבי אישום חמורים, ועוד בדרך. לצערי חלק מהציבור לא רואה את זה, מאמין שיש קונספירציה, הפיכה שלטונית גם בה משלמים מחירים כבדים - אובדן האמון במערכת המשפט, הפרקליטים שמותקפים, העיתונאי שקוראים להכניס אותו לכלא".

"הרעלנו את היחסים עם ירדן"

בהמשך, התייחס לסוגיית הסיפוח וטען כי "זה מהלך של הסחת דעת, ספין קוראים לזה? ב-1 ביולי לא יקרה שום דבר, מה שכן עלול לקרות זה שהספין הזה יביא לאלימות. אם אתה כבר הולך לעשות מעשה - תעשה אותו בדרך נכונה. אתה יכול להתעלם מירדן? מהעמדה האמריקנית? עכשיו במקום לדבר על המשפטים שלו, על הגינויים החמורים ביותר, על איך הוא משתלט על אתר כמו וואלה שהציבור נחשף אליו עכשיו, והצורך של היועמ"ש לפתוח בחקירות וההתקפות האישיות עליו - זו הסחת דעת". והוסיף: "בנימין נתניהו עשה את זה לפני מערכת הבחירות השנייה והשלישית, וקיבלנו מזה ספחת. הרעלנו את היחסים עם ירדן ואיבדנו את המובלעות שהיו בהסכם חכירה ל-25 שנה והם ביטלו את ההארכה. מדיניות חוץ לא מנהלים בספינים ולא משעבדים".

הוא הביע את דעתו על התוכנית ואמר כי "את מתווה טראמפ אני מאמץ עם הסתייגויות, כי באמת הוא נשיא שסוף סוף מבין את הסכסוך הישראלי-פלסטיני. אני בעד מה שרבין דיבר עליו, איש אחדות העבודה. 'נחיל ריבונות על ההתיישבות הישראלית'. אני בעד שבסוף אנחנו ניפרד מהפלסטיניים במציאות שבה מדינת ישראל חזקה ושומרת על האינטרסים הביטחוניים, כולל שליטה לעד בבקעת הירדן, ירושלים מאוחדת לנצח. האם מזה ב-1 ביולי יקרה משהו? אני אומר שלא, אולי אלימות כתגובה של הפלסטינאים לספין הפוליטי של בנימין נתניהו".

ניסים משעל ציין בפניו כי ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט אמר בראיון לעיתון סעודי שישראל לא זקוקה לבקעת הירדן מבחינה ביטחונית. שר הביטחון לשעבר אמר כי הוא לא מסכים עם כך, "אני חלוק עליו. בתוכנית של רבין דובר על בקעת הירדן בשליטה המלאה עליה מטעמים ביטחוניים. מי ויתר על זה? בנימין נתניהו ויתר על זה ואני נשכבתי על הגדר. מלך ירדן רוצה שצה"ל יהיה בבקעת הירדן. גם המלך חוסיין וגם עבדאללה, מעדיפים שאנחנו נהיה בצד השני של הנהר ולא רשות פלסטינית או 'חמאסטן'".

הוא הוסיף ואמר: "אין היום סכסוך ישראלי ערבי והוא נובע מפעילות שקטה, הערבים באו אפילו להצגת מתווה טראמפ בוושינגטון. תעשו את זה בשכל, בשקט, הרבה דברים נעשים מתחת לשולחן, הבסיס הוא אינטרסים, לא פטפוטים ולא ספינים".

עריכה: עופרי גליכמן, 103FM

משה בוגי יעלון ראש הממשלה בנימין נתניהו רדיו 103 FM

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד