י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
בריאות הציבור בראש

אכזבה אצל החרדים: בוטלו הקעמפים השנתיים בניו יורק

תושבי ניו יורק החרדים התאכזבו השנה להתבשר כי לא יורשו לצאת את בתיהם כמידי שנה למשך חודשי הקיץ בהרי הקטסקילס | בהצהרה שיצאה מאת נציב הבריאות בניו יורק נכתב כי לא תתאפשר השנה הפעלת מחנות קיץ כשהדגש הוא על בעיית הלינה בלילות

אכזבה אצל החרדים: בוטלו הקעמפים השנתיים בניו יורק
ילדי ובחורי סאטמר יוצאים למחנה הקיץ צילום: אחים לעשאנסקי

"לא נאפשר מחנות עם לינת לילה", כך בהצהרת נציב הבריאות של מדינת ניו יורק, ד"ר האוורד צוקר לגבי הפעלת מחנות קיץ.

מידי שנה מעמיסים אלפי ילדים ובחורים, משאיות בקרטונים ומזוודות עם ציוד ויוצאים למחנות קיץ, שנמשכים כחודשיים בהרי הקטקילס, שם הם ממשיכים ללמוד, אך באווירה שונה, לצד אטרקציות וחוויות מיוחדות.

בהצהרה שמאכזבת עשרות אלפי ילדים והורים בניו יורק החרדית נכתב עוד, "לאורך כל הדרך חשבנו על בריאות הציבור, אין החלטה אחת שלא קיבלנו על בסיס נתונים ומדע, ולא על רגש. בעזרת המדע והנתונים הטובים ביותר הזמינים כעת, הגעתי להחלטה לאסור על מחנות ילדים ליליים לפעול העונה במדינת ניו יורק", כך ד"ר צוקר.

ילדים בארוחת צהריים במחנה בשנה שעברה.

נציב הבריאות הוסיף וכתב כי "מחנות לילה הם דבר שקשה לנהל עם התרחקות חברתית מתאימה, וקשה לנהל נוהלי כיסוי פנים ושליטה בזיהום. במחנות לילה יש מסיבות התכנסויות וסידורי שינה באופן קרוב מדי המהווים סיכונים רבים מדי. במסגרת כזו, אפילו מקרה חיובי בודד אצל חניך או איש צוות יכול ליצור מצב בלתי נסבל ולהציף אנשי בריאות במחנה שאולי לא יוכלו להתמודד עם התפרצות זיהומית קשות מסוג זה".

הנציב הסביר כי יש לו זיכרונות חביבים ממחנות הקיץ כילד. הוא אמר כי הוא מבין את התפקיד שהמחנות ממלאים בהתפתחות הילדות ואת האכזבה שההחלטה הזו עשויה להביא למשפחות ברחבי המדינה. "אך בתוך משבר הבריאות הציבורי הקשה ביותר במאה שנים, העדיפות הראשונה שלי היא הבריאות והבטיחות של כל הניו יורקים". סיכם הנציב.

מנגד, מחנות יום יאושרו להתקיים, והם יחלו ב-29 ביוני.

מחנה קיץ קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד