י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
הפיגוע ביום כיפור

המשטרה: הקהילה היהודית לא ביקשה תוספת אבטחה

בתום חקירת הפיגוע הקטלני ביום כיפור האחרון, משטרת האלה בגרמניה טוענת כי יהודי המקום לא ביקשו שום הגנה מיוחדת לקראת יום כיפור

המשטרה: הקהילה היהודית לא ביקשה תוספת אבטחה
pixabay צילום: אילוסטרציה

אנשי המשטרה בעיר הגרמנית האלה אומרים כי הקהילה היהודית לא ביקשה הגנה נוספת ביום הכיפורים האחרון, אז ניסה נאצי חמוש להיכנס לבית הכנסת כדי לבצע טבח במתפללים.

מפקדת משטרת האלה, אנט ורניצ'קה וכמה עמיתים, אמרו בסוף השבוע לוועדת החקירה בפרלמנט של מדינת מגדבורג כי הקהילה היהודית המקומית לא הגישה בקשה מיוחדת לאבטחה ביום הפיגוע, שנמנע לאחר שהרוצח לא הצליח להיכנס לבית הכנסת עקב כך שהדלתות שהיו נעולות בצורה מאובטחת ביותר.

המשטרה הודתה כי היא לא היתה מודעת לכך ש-9 באוקטובר (שנה שעברה) היה יום כיפור, אך הם גם אמרו כי הקהילה היהודית לא שיתפה איתם רשימת תאריכים חשובים וכתוצאה מכך הם לא הפעילו שום הגנה מיוחדת על בית הכנסת.

בעקבות הפיגוע, בו נרצחו שני אנשים לא יהודים אקראיים ברחוב, לאחר שהרוצח לא הצליח לחדור דרך הדלתות המבוצרות החדשות של בית הכנסת, נמתחה ביקורת בצד גורמים יהודים על המשטרה על כך שלא הצליחה להגן על בית הכנסת כראוי.

מריו שוון, המפקד שאחראי על אבטחת מוסדות דת, אמר כי "לא הייתה אפילו התראה אחת מטעם הקהילה על סכנה כלשהי ביום כיפור", האחראי מטעם המשטרה באותו זמן ב-9 באוקטובר, כריסטיאן באוסט, אמר כי לא ידע את המשמעות של התאריך.

הרוצח נמצא במעצר מאז הפיגוע ובינתיים התובע הפדרלי האשים אותו ברצח כפול ו-68 ניסיונות נוספים להרוג, "מתוך סנטימנט אנטישמי, גזעני ושנאת זרים". המשפט נגדו אמור להתחיל ביולי הקרוב.

אנטישמיות בגרמניה רצח בגרמניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד