י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
החזיקו במחבל עד להגעת המשטרה

האחים מדברים: "אנחנו לא גיבורים; שמענו צעקות, אז רצנו למקום"

אברך מלונדון נדקר ביום שישי על ידי מחבל עת יצא מבנק בסמוך לשכונת סטמפורד היל. מי שהחזיקו את הדוקר עד להגעת המשטרה היו האחים מוטי ואליעזר פרידלנדר | מוטי ל'בחדרי': "פתאום שמעתי צעקות, רצתי עם אחי למקום. הוא ניסה להשתחרר מהם, אז החזקנו אותו בכוח"

האחים מדברים: "אנחנו לא גיבורים; שמענו צעקות, אז רצנו למקום"
האחים פרידלנדר רוכנים על המחבל צילום: באדיבות המצלם

ביום שישי האחרון נדקר הרב אלתר יעקב שלזינגר בלונדון, ומי שהצמיד את המחבל לרצפה, היו שני אחים לבית משפחת פרידלנדר.

אחד מהם הוא מוטי, שהחזיק את המחבל בכוח על הרצפה יחד עם אחיו אליעזר.

מוטי אומר ל'בחדרי חרדים', כי הוא לא מרגיש גיבור; "אני מתעסק בשיפור נדל"ן ועובד שם באזור, פתאום שמעתי צעקות אז רצתי עם אחי למקום וראיתי שיש אנשים שכבר מחזיקים את הדוקר על הרצפה, אבל הוא ניסה להשתחרר מהם, אז אני ואחי החזקנו אותו בכוח עד להגעת המשטרה".

פרידלנדר, גיסו של המגיש והעיתונאי עופר חדד מ'חדשות 12' אומר עוד ל'בחדרי חרדים': "אני לא גיבור, עשיתי את מה שכולם היו עושים, אני לא מכיר את הנדקר, אני מכיר את המשפחה שלו. אני שמח שהוא יצא מכלל סכנה, ברוך השם הוא יהיה בסדר".

מוטי פרידלנדר (מימין) ואחיו אליעזר מצמידים את המחבל על הרצפה

כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', ביום שישי נדקר בראשו הרב אלתר יעקב שלזינגר מגיד שיעור בסאטמר בלונדון, על ידי אנטישמי. הרב צעד שותת דם בכביש ומסביבו יהודים חרדים שהזמינו כוחות הצלה ומשטרה.

הדקירה אירעה לאחר שהרב שלזינגר יצא מסניף הבנק NETWEST, בסמוך לשכונת סטמפורד היל בלונדון. בתיעוד שצילמו עוברי אורח נראה האיש הדוקר כשהוא מדמם ונעצר על ידי שוטרים, תוך שהוא מנסה להתנגד להם.

הנדקר - הרב אלתר יעקב שלזינגר, מגיד שיעור בסאטמר ונכד הגאון הישיש רבי אליקים שלזינגר - ראש ישיבת הרמ"ה. כאמור הדוקר נעצר וקיבל טיפול רפואי לאחר שנפצע בהשתלטות, הרב פונה לבית החולים במצב בינוני, ולאחר טיפול רפואי מהיר הוא יצא מכלל סכנה.

על פי הדיווח של המשטרה המקומית, הרב נדקר פעמים רבות - כולל בראשו, וניצל על ידי אזרחים מקומיים אמיצים.

אליעזר אמר ל'דיילי מייל': "אני יהודי בעצמי, ואני לא יכול לראות יהודי אחר צועק "תחזיק אותו, תפוס אותו, יש לו סכין! הוא דוקר", ולעמוד מנגד".

"היו עוד כמה אנשים שניסו לתפוס אותו. אני ואחי הצלחנו להכניע אותו ולהניח את ידיו מאחורי גבו עד שהמשטרה הגיעה. לא הייתי קורא לעצמי גיבור. אתה פועל מהר בלי לחשוב באותו הרגע", סיכם אליעזר.

אנטישמיות בלונדון פיגוע בלונדון אלתר יעקב שלזינגר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד