כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
השופטת מתחה ביקורת קשה

מזעזע: המשטרה עצרה את הקבצן פעמיים בשבוע אחד

בן 52 המוגדר 100% נכה, נעצר פעמיים בשבוע אחד על-ידי המשטרה, בגלל שלטענתה סיכן חיים עת אסף נדבות בצומת בעיר אשדוד. לאחר ששוחרר בפעם הראשונה, נצער שוב ע"י המשטרה

מזעזע: המשטרה עצרה את הקבצן פעמיים בשבוע אחד
שוטרים עוצרים קבצן צילום: צילום מסך

לאחר שהמשטרה עצרה בפעם השנייה בתוך שבוע קבצן נדבות, בגלל שלטענתה הוא סיכן את חייו וחיי אנשים אחרים, הורתה שופטת בית משפט השלום באשקלון, דורית בונדה לשחררו.

השופטת מתחה ביקרות חריפת על המשטרה שעצרה את הקבצן, מדובר על אדם בן 52 המוגדר 100% נכה. השופטת הורתה על שחרורו של האיש.

הכתב שלי טפיירו דיווח בכאן חדשות, כי הקבצן בן ה-52 קיבץ את נדבותיו בצומת בכביש באשדוד, בפעם הראשונה שהמשטרה עצרה אותו היא ביקשה מבית המשפט לשחררו בתנאים מגבילים שיבטיחו שהאיש לא יחזור לקבץ נדבות שוב, בית המשפט קבע כי האיש נצרך לקבץ נדבות בכדי להתקיים והורה לשחרר את האיש והפנה אותו לרשויות הרווחה בעיר, אולם האיש נעצר שוב על ידי המשטרה עת קיבץ נדבות.

בהחלטתה כתבה השופטת דורית בונדה, כי "סבורני כי הדעת אינה סובלת שבהיעדר פעולות חקירה יוארך מעצרו של החשוד, בשל קיבוץ נדבות", השופטת כתבה עוד כי מעשיו של האיש "נובעים ממצוקה כלכלית גדולה, עד כדי חרפת רעב".

בדיון טען סנגורו של החשוד ליאור רונן כי האכיפה של המשטרה נגד מרשו היא אכיפה בררנית "מדובר באכיפה בררנית שכן יש אינספור מקבצי נדבות בכבישים, וכי לא קיימת כל עילה למעצרו".

מהמשטרה נמסר לכאן חדשות: "מחובתה ותפקידה של המשטרה לאכוף את החוק, ולמנוע סיכון לשלומם של משתמשי הדרך ומקבצי הנדבות, הנעים רגלית בין כלי רכב בצמתי כבישים סואנים.

בפעם הראשונה שהחשוד נעצר לאחר שעבר על החוק, ביקשה המשטרה מבית המשפט לשחררו בתנאים מגבילים שיבטיחו הפסקת העבירה, ובית המשפט נעתר לבקשה זו. בחלוף ימים ספורים, החשוד נעצר שוב בגין הפרת הוראה חוקית, לאחר שהפר ברגל גסה את התנאים, לאחר שהורחק מהעיר והמשיך בביצוע העבירה. אנו מכבדים את הכרעת בית המשפט ונמשיך באכיפת החוק ושמירת הסדר למען שלום הציבור ובטיחותו".

אשדוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד