ו' אייר התשפ"ד
14.05.2024
"אנחנו בלחץ אטומי"

חיפה החרדית בהלם: בגל הקודם היינו דוגמא

לאחר שבגל הקורונה הראשון הקהילה החרדית בחיפה נהנתה משקט יחסי ולא סבלה מהתפרצות, בימין האחרונים החלה שרשרת הדבקה בקהילה החרדית שמדאיגה את התושבים מאוד • תושב ל'בחדרי': "יש פה מספר מועט של אנשים שמזלזלים בהנחיות ויכולים להמיט אסון על כולנו"

חיפה החרדית בהלם: בגל הקודם היינו דוגמא
ישראלי עם מסכת קורונה בחיפה צילום: Yossi Aloni/Flash90

"אנחנו מיואשים. בגל הראשון של הקורונה היינו דוגמא לשמירה על ההנחיות עם מספר אפסי של חולים ושני נפטרים בסך הכל, ועכשיו זה רק הולך ומתפשט". במילים אלו פתח איתי תושב הקהילה החרדית בחיפה את שיחתו עם כתב 'בחדרי חרדים'

ואכן, הקהילה החרדית בחיפה הייתה סמל ומופת בכל הקשור לשמירה על ההנחיות. מתוך אלפי חברי הקהילה נדבקו בסך הכל כעשרה - רובם בני משפחה אחת, ונפטרו לדאבון לב שניים. 

אולם, בימים האחרונים הכל השתנה. מספר תושבים שנדבקו בקורונה הדביקו תושבים אחרים, ונפתחה שרשרת הדבקה שסופה אינה נראה לעין. בנוסף, בעקבות מקרי ההדבקה הרבים בקרב ילדים, הודיעו אמש על סגירה של בית הספר בית יעקב, תלמוד התורה תורת אמת, מעון 'נסיכים' ומספר כיתות בתלמוד תורה סערט ויז'ניץ. עם זאת, ככל הנראה ייפתחו מחר מחדש בית הספר בית יעקב ות"ת תורת אמת, למעט מספר כיתות שבהן היו חולי קורונה.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי גם הגאון רבי משולם רוזנברג - רב קהילת 'קהל חסידים', נדבק אף הוא בקורונה. אנשי הקהילה ומשתתפי שיעור דף היומי הגדול אותו מוסר הגר"מ מידי יום - נכנסו לבידוד.

בנוסף, אחד החולים הסתובב בשטיבלא'ך המרכזי של חסידות נאדבורנא - השטיבלא'ך הגדול בחיפה, והחשש הוא כי הדביק עוד רבים אחרים.

"אנחנו בלחץ אטומי", אומר לנו אחד מראשי הקהילה בשכונת נווה שאנן - שסירב להיחשף בשמו. "מרבית התושבים מתנהלים בצורה יוצאת דופן, אבל יש פה מספר מועט של אנשים שמזלזלים בהנחיות ויכולים להמיט אסון על כולנו".

גם תושבי הקהילה החרדית בשכונת 'הדר' לחוצים מהמצב אליו נקלעו. "לא הכרנו את זה בגל הראשון, בקושי היו פה נדבקים, ועכשיו מאות תושבים בבידוד וכל הזמן שומעים על עוד ועוד חולים. גם אם יחליטו לפתוח את בתי הספר מחדש אני כבר לא אשלח את הילדים", אמר לנו תושב אחר.

מנחם קפלן, חבר מועצת העיר מטעם דגל התורה מסר ל'בחדרי' כי "הקהילה החרדית בחיפה הקפידה מאוד במשך כל התקופה על הנחיות משרד הבריאות. עם זאת ולצערנו, בימים האחרונים, ככל הנראה, נקלענו ל"יבוא" של הנגיף מבחוץ ובצעד אחראי, בשיתוף מינהל החינוך בעירית חיפה והחינוך העצמאי, נסגרו מוסדות הלימוד שהתגלו בהם חולים מאומתים. כרגע רבים נכנסו לבידוד. בשלב זה, נערכות בדיקות רבות ככל האפשר, ע"מ למנוע את המשך הפצת הנגיף והדבקה".

חבר המועצה נחי קפלן

 

 

קורונה חיפה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד