י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
החרדים לצד כחול לבן

שוב משבר קואליציוני: הזעם על גנץ ואנשיו מעכב את הנורבגי?

הקרבות בקואליציה נמשכים כל העת: לאחר שגנץ ביקר אמש במשרד המשפטים ולאחר שנציגי כחול לבן מתחו ביקורת על ראש הממשלה נתניהו - בליכוד מעכבים את החוק הנורבגי שאמור לעלות להצבעה • נציגי יהדות התורה ששתקו עד כה הבהירו כי הם לצד גנץ בעניין החוק הנורבגי

שוב משבר קואליציוני: הזעם על גנץ ואנשיו מעכב את הנורבגי?
נתניהו בישיבת הממשלה צילום: Marc Israel Sellem/POOL

בתגובה לסיור של ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון אמש (ראשון) במשרד המשפטים, ובעקבות ההתבטאויות של נציגי כחול לבן כנגד ראש הממשלה - בליכוד מעכבים את החוק הנורבגי שאמור לעלות להצבעה.

גורמים בכחול לבן טוענים כי הסיבה לדחייה היא רק בשל הסיור של גנץ אתמול במשרד המשפטים - במהלכו גיבה את מערכת המשפט ותקף במרומז את ראש הממשלה. זאת לצד התקפות שהגיעו בימים האחרונים סביב פסילת חוק ההסדרה.

מנגד, בליכוד מסבירים כי החוק לא יעלה קודם שיושגו הסכמות על הצעת החוק חדשה לפיה אם בג"ץ יתערב בהסדר הקואליציוני כאשר נתניהו יהפוך לראש הממשלה החליפי - ילכו מידית לבחירות, שבמהלכן נתניהו יישאר ראש ממשלת המעבר.

בפועל, מדובר בכיפופי ידיים שמעלים סימני שאלה רבים - האם הממשלה הזו תשרוד לפחות עד תקופת הרוטציה בין נתניהו לגנץ. בכנסת כבר נשמעים שוב ושוב ההערכות כי ישראל שוב בדרך לבחירות.

מהליכוד נמסר בתגובה: אין שום קשר לביקור של גנץ במשרד המשפטים. מתנהל שיח בין הליכוד לבין כחול לבן על הבנות במספר נושאים.

יהדות התורה לצד כחול לבן

בתוך כך, ל'בחדרי חרדים' נודע כי נציגי יהדות התורה - ששמרו בימים האחרונים על שתיקה בנושא וסירבו להיכנס למחלוקת בין הליכוד לכחל לבן - הבהירו לליכוד כי אין מצב שהחוק הנורבגי לא יעבור השבוע וכי הם מתעקשים שעד סוף השבוע החוק יעבור בקריאה שנייה ושלישית.

נציין עוד כי כדי להסיר את החוק מסדר היום כדרישת הליכוד, הבקשה אמורה לבוא מיושב ראש ועדת החוקה, במקרה הזה חבר הכנסת יעקב אשר. בסביבתו אומרים שהוא לא מתכוון להסיר את החוק מסדר היום.

מפלגת כחול לבן משבר קואליציוני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד