י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
מה הן מכילות?

שומרת על העור שלך? כך תדעי מה מוטב שתמרחי

הקוסמטיקה המתקדמת בעשור האחרון הביאה שטף של חומרים פעילים במיוחד שניתן למצוא בתכשירים קוסמוצבטיים • הכוונה לתכשירים המכילים חומר פעיל - ייחודם של חומרים אלה הוא שהשפעתם על העור משמעותית יותר מקרמים וסרומים ובכוחם לתקן פגמים שונים בעור ולשפר את מראהו • עם זאת בשל העובדה שמדובר בחומרים פעילים ביניהם חומצות למיניהן - חשוב להכיר אותן ולדעת מה ייעודה של כל אחת מהן

שומרת על העור שלך? כך תדעי מה מוטב שתמרחי
קרם ידיים צילום: pixabay

נראה שבזמן האחרון חומצות למיניהן הן מצרך חשוב בארון התמרוקים של כל אישה שרוצה להשיג או לשמור על מראה עור בוהק ונטול סימני גיל. למה פתאום כולן רוצות לשים חומצות על הפנים? מה החומצות עושות בעצם? ואיך משתמשים בהן נכון?

חומצה אסקורבית (ויטמין c)- חומצה זו נוגדת חימצון עוצמתית שניתן להשתמש בה בבליעה או במריחה . מטרתה הבהרה- מפחיתה את יווצרות המלנין (פיגמנט) בעור, אנטי דלקתית, מסייעת באנטי אייגינג בכך שמעודדת ייצור קולגן ואלסטין המעניקים לרקמות את צורתן וחוזקן וכן את הגמישות שלהן, הריכוז הפעיל למטרות קוסמטיות הוא 5% ומעלה,

חומצות אלפא הידרוקסיות - חומצות המופקות מהצומח, מטרתן העיקרית לזרז את חידוש תאי העור ובכך מקנות מראה עור בריא נושם ומבריק. ביניהן נמצא חומצה גליקולית המופקת מענבים או קני סוכר שתפקידה חידוש העור, חומצה לקטית המופקת מלקטוז שמותאמת בעיקר לעור יבש ומעלה את רמת הלחות, חומצה פיטית המסייעת בהבהרת כתמי עור וכו.. כל אחת מתאימה לבעיית עור שונה.

חומצה סיליצילית - מופקת מעץ הערבה משמשת כחומר אנטיספטי שקוטל חיידקים ומקלף קרטוליטי חומצה זו מיועדת בעיקר לטיפול בסוגי האקנה השונים, פסוריאזיס וסבוריאה שמנה, חומצה זו נמצאת בתכשירים המיועדים לטפול בעור בעייתי.

חומצה הילארונית - חומצה זו היא המדוברת ביותר בתקופה האחרונה אבל למעשה מדובר ברכיב לא פעיל. היא חיונית ללחות בשכבה החיצונית של העור ברפואה האסתטית עושים שימוש בנגזרת של חומצה הילארונית שאותה מדירים במז רק למטרת מילוי נפחים בעור באופן זמני (בין 3 חודשים עד שנתיים)

את החומצה ההילארונית תמצאו ברשימת הרכיבים של כל מוצרי הלחות מפשוט ועד יוקרתי בגלל יכולתה הטובה לשמור על הלחות בין תאי העור החיצוניים.

ולסיום

(תכשירים אלה ניתן לרכוש בד"כ אצל קוסמטיקאית מוסמכת) המלצה שלי לפנות לקוסמטיקאית מוסמכת ולקבל את ההתאמה הנכונה ביותר לעור שלך.

בהצלחה,

אתי אברמוביץ

קוסמטיקאית מוסמכת

קרם לחות חומצה קוסמטיקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד