י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
המשבר בקואליציה

זה תג המחיר של זוהר בתמורה לחוק הנורבגי

יו"ר הקואליציה, ח"כ מיקי זוהר, מציב תנאי לכחול לבן: תמיכה בחוק הנורבגי בתמורה לשינוי בסעיפי ההסכם הקואליציוני בנוגע למקרה של פסילת בג"צ את נתניהו • גפני: "תנו לנו להצביע"

זה תג המחיר של זוהר בתמורה לחוק הנורבגי
ח"כ מיקי זוהר צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

כאילו לא חלפו רק שבועות ספורים מאז הוקמה הממשלה החדשה בקול תרועה רמה, והמשבר הקואליציוני בין הליכוד לכחול לבן נמשך במלוא המרץ. בליכוד מתעקשים לעלות את החוק הנורבגי להצבעה במליאה היום (שני). יו"ר הקואליציה מציב תנאי לכחול לבן.

בישיבה ראשי סיעות הקואליציה, אמר יושב ראש הקואליציה חבר הכנסת מיקי זוהר: "אין לי כוונה לערער את יציבות הקואליציה, אני רוצה להבטיח את יציבותה". אך זוהר מציב תנאי שיאפשר את הצבעה על החוק הנורבגי עוד היום.

לדבריו, "הלקונה בהסכם הקואליציוני הנוכחי היא שאם ביהמ"ש העליון יחליט בעוד שנה וחצי שרה"מ נתניהו לא יכול לשמש כראש ממשלה חליפי זה משהו שלא נוכל להסכים איתו".

"הדרישה של ראש הממשלה בעניין הזה לגיטימית, ניתן לפתור את הבעיה על ידי תוספת לנהלים שחוקקנו בתחילת הקדנציה- נוסיף סעיף שאם ביהמ"ש יקבע שראש הממשלה נתניהו לא כשיר לכהן כחליפי - הממשלה תתפרק", הבהיר זוהר.

בישיבת ראשי הסיעות הבהיר זוהר, כי במקרה כזה הוא יאפשר להצביע על החוק הנורבגי שיטיב בעיקר עם כחול לבן - עוד היום. זוהר הבהיר כי "אני מאמין שנפתור את המשבר ונמשיך לעוד 3 שנים פוריות ומלאות".

בעקבות הדברים, פנה חבר הכנסת משה גפני לראשי הקואליציה: "תוציאו את החוק הנורבגי מהמשוואה הזו של קרבות כחול לבן והליכוד, זה נושא שחתומים עליו כל חברי הקואליציה גם ליהדות התורה ולש"ס יש אינטרס בחור. הוא מוכן להצבעה- תנו לנו להצביע".

חוק נורבגי מיקי זוהר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד