י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
נזק אקולוגי חמור

מאות חלזונות וצפרדעים נתפסו ע"י פקחי רשות הטבע והגנים

ברשות הטבע והגנים מפרסמים כי בחנות חיות במרכז הארץ נתפסו מאות חלזונות ודו חיים • ברשות מציינים כי החזקה וסחר במינים אלו אסורה ע"פ חוק בשל הסכנה כי מינים אלו יגרמו לנזק אקולוגי חמור והעברת מחלות

מאות חלזונות וצפרדעים נתפסו ע"י פקחי רשות הטבע והגנים
מיני החלזונות, צפרדעים וטריטורנים שנתפסו בחנות צילום: רועי גלעד רשות הטבע והגנים

פקחי רשות הטבע והגנים תפסו בחנות חיות במרכז מאות חלזונות ועשרות דו חיים שהוחזקו ונמכרו בניגוד לחוק תוך סכנה לטבע המקומי.

במבצע אכיפה של פקחי רשות הטבע והגנים בסיוע של השירות הווטרינרי, נתפסו עשרות פרטים של דו חיים מסוג צפרדעים וטריטונים ומאות חלזונות ממינים שונים שהוחזקו בניגוד לחוק לצרכי סחר, בחנות חיות במרכז הארץ.

ברשות הטבע והגנים מציינים כי מדובר בערכי טבע מוגנים, וכי כל החזקה פרטית וסחר בחלזונות וכל מיני הדו חיים אסורים על פי החוק. זאת בעיקר בשל הסכנה כי מינים אלו יהפכו למינים פולשים בטבע הישראלי ויגרמו לנזק אקולוגי חמור למיני החי והצומח המקומיים, לרבות העברת מחלות.

צילום: רועי גלעד רשות הטבע והגנים

צילום: רועי גלעד רשות הטבע והגנים

צילום: רועי גלעד רשות הטבע והגנים

צילום: רועי גלעד רשות הטבע והגנים

לדברי רועי גלעד, פקח סחר והחזקה בחיות בר ברשות הטבע והגנים: "החוקים והתקנות הנוגעים להחזקה וסחר בחיות בר וערכי טבע מוגנים נועדו לשמור ולהגן על חיות הבר, על הטבע בישראל ובעולם וגם על בני האדם. כל סחר שמתבצע בחיות וערכי טבע מוגנים בישראל, מחייב היתר ייעודי וניתן רק עבור מינים מסוימים שמאושרים לכך. סחר והחזקה ללא היתר ובפרט במינים אסורים מהווה עבירה פלילית".

רשות הטבע והגנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד