י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
לוקחים צד בקרב?

בדגל מדגישים: הורדת אחוז החסימה - רק בכפוף לאישור הרבנים

ח"כ אייכלר הגיש הצעת חוק להורדת אחוז החסימה - הצעה שקיבלה גם את תמיכת סייעת יהדות התורה בראשות יו"ר ועדת הכספים חה"כ גפני, "אני תומך מזה שנים בהורדת אחוז החסימה" • אלא שכעת מבהירים בדגל כי התמיכה בהצע"ח היא רק בכפוף להסכמת גדו"י

בדגל מדגישים: הורדת אחוז החסימה - רק בכפוף לאישור הרבנים
גפני ואייכלר בכנסת צילום: פלאש 90

לאחר שחבר הכנסת ישראל אייכלר הגיש הצעת חוק להורדת אחוז החסימה, חברי דגל התורה הביעו תמיכה אולם לאחר מכן הדגישו בדגל כי התמיכה תהיה רק בכפוף לאישור גדולי ישראל.

כזכור, אמש (שני) הודיע יו"ר דגל התורה חבר הכנסת משה גפני כי הסיעה תתמוך בהורדת אחוז החסימה. בראיון ל'קול חי' אמר גפני, "אני תומך מזה שנים בהורדת אחוז החסימה".  הוא הוסיף, "אלו שטענו שזה יביא לחוסר יציבות שלטונית למדו שעם אחוז הצבעה גבוה חווינו 3 מערכות בחירות".

עם זאת, הדגיש חבר הכנסת גפני, "אין כוונה לפצל את יהדות התורה. זה ממש לא הסיפור ולא קשור לעניינים פנימיים באגודה". אל גפני הצטרף גם סגן השר אורי מקלב שהודיע כי יתמוך במהלך.

אלא שכאמור הבוקר (שלישי) הדגישו בדגל התורה מעל דפי ביטאון המפלגה 'יתד נאמן' כי למרות תמיכת חברי הכנסת במהלך של אייכלר, בפועל, ההצעה תעלה להכרעה בפני גדולי ישראל. זאת כדי להבהיר כי בדגל התורה לא לוקחים צד בקרב הפנימי בתוך סיעת 'אגודת ישראל'.

כזכור אתמול דווח ב'בחדרי חרדים' לראשונה כי אייכלר דורש להחזיר את אחוז החסימה למצב כפי שהיה שנים רבות, עוד קודם הצעת ראש הממשלה בנימין נתניהו ויושב ראש ישראל ביתנו אביגדור ליברמן שהעלו את אחוז החסימה כדי לשנות את שיטת הממשלה בישראל.

בדברי ההסבר להצעת החוק נכתב כי "אחוז החסימה המופיע כיום בחוק גבוה מדי, הוא משתיק ציבורים שלמים ואינו מבטא נכון את חלוקת הדעות והקשת הפוליטית במדינת ישראל".

"ההוכחה לכך ניתנה במהלך השנתיים האחרונות: מדינת ישראל הלכה לבחירות שלוש פעמים בשנה אחת, משום שמפלגות שהיו קרובות לאחוז החסימה הגבוה לא עברו והשליכו מאות אלפי קולות לפח", נכתב.

עוד נכתב בהצעתו של אייכלר כי "במשך חמישים שנה אחוז החסימה בישראל היה אחוז אחד בלבד. אחר כך החל לעלות, עד שהגיע לשלוש ורבע אחוז מתוך מחשבה שכך תתחזק מערכת השלטון. אך לא רק שהיא לא התחזקה, אלא נחלשה. החזרה לאחוז החסימה של 1.5 כפי שנהיה נהוג בעבר, תבטא הרבה יותר במדויק את חילוקי הדעות, ותשפר את הדמוקרטיה בישראל".

דגל התורה ישראל אייכלר הורדת אחוז החסימה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד