י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
פיענוח על פי ציור

הילדה הייתה המומה: המשטר בבית הפריע לרוגע ולשלווה

השבוע נעסוק בדמותה השברירית של נועה ילדה בת 14 שהגיעה אליי באומץ רב • דמותה הצנועה שעמדה בפתח בייתי לא חשפה מאומה ממה שמתרחש בביתה • היא ישבה מאופקת מולי ולא פתחה את פיה, כאשר הגישה לי את הציור, הסתכלתי המומה וכואבת ממראה עייני. אוי! חשבתי לעצמי "כמה קשה לילדה הזאת"

הילדה הייתה המומה: המשטר בבית הפריע לרוגע ולשלווה
ציור צילום: pixabay

נועה יקירתי בת כמה את? שתיקה. נועה, את רוצה לשתות משהו? שתיקה. נועה האם תהיי מוכנה לצייר לי את משפחתך? וכאן היא הנהנה בראשה. והחלה מציירת .והנה הציור לפניכם

מה היא עברה בחיים שלה, ואז בעדינות התחלתי לתשאל אותה. נועה, שאלתיה, האם הבית שאת גרה בו מושלם? האם אבא ואמא מתפקדים בו יחדיו? לא. היא ענתה לי. למה את שואלת? לדעתי אבא לא גר עם אמא זה נכון? נועה בהתה בי בתמיהה וענתה לי בקול חלוש, נכון איך גילית זאת ?

נועה חמודה הגבתי, האם את מעוניינת שאני אספר לך מה רואות עייני? וכאן באה ההתלהבות כן בהחלט. הבנתי שלנועה קשה לפתוח את סגור ליבה ועדיף היה לה שאני אספר את שעיני רואות .

נועה יקירתי פתחתי, האם זה נכון שאת אחייך אחיותייך ואמך חיים יחדיו בבית? כן, ענתה נועה. ומה עם אביך האם הוא חי לבד? נכון! הגיבה בהתפאלות. ומה עם התינוק פיני האם הוא חי עם אבא?

לא, ענתה לי נועה הם מאוד מאוד קשורים זה לזה אך אין באפשרותו של אבא לגדלו לבד. האם אמא הייתה כעוסה בבית? כן ועוד איך ענתה לי נועה ואז נפתח קצת מסגור לבה והיא המשיכה, היו עוד דברים לא נעימים בבית בין ההורים ובעיקר מתח, כן אמרתי לנועה אני רואה בתמונה בדמות של אמך. שימי לב לפה שציירת לאמא. היא לא רגועה ונראה לי שגם הרגשתם חנק וסגר בבית, איך, איך את מזהה? שאלה נועה. החלונות עם הסורגים עניתי לה, זה מראה שהיה קשה לכם לתפקד כפי שרציתם. היה משטר בבית שהפריע לרוגע ולשלווה.

ואז ניצלתי את הפתיחות ושאלתיה ומה עם אחייך? האם עינייך רואות את מה שציירת האם יוסף הוא דמות רגועה יותר או מחייכת, ומה עם חיים האם הוא פגוע מהמצב ומרבה לבכות? ממש כך תמהה נועה. ואחותך שלצדך איך הקשר בינכם? מה את אומרת מה את חושבת שאלה אותי נועה? אני. עניתי לה לדעתי אחותך מרבה להסתיר את רחשי ליבה ממך ומהסביבה על אף שהיא נראית מחייכת

ואז חזרתי לדמות האב, תאמרי נועה מה עם אבא איך היחסים שלך אתו? אבא, אורו עיניה אבא היה והינה דמות מאוד מרגיעה ונוחה הסתדרתי אתו נהדר. אבא מאוד אהב ואוהב את כולנו ולא חסך מאתנו מאומה. אבל, עם אמא זה לא הלך ולא הסתדר. אבא גם היה דמות מחממת מאוד. איך את רואה? שאלה נועה. ואני השבתי, תביטי בשמש בצד הימני היא זורחת עניתי לה זו דמותו המחממת של אבא ואכן נועה הסתכלה עליי בעיניים מוצפות בדמעות ואז התחלנו לפתוח לפרטים קטנים את חוויות חייה, כשהטיפול הראשון היה סביב ההכרה העצמית במציאות שהיא חייה ולגרום לה להתחיל להתמודד עם הקשיים.

בשבוע הבא נתמקד בציורי עצים.

אתכם מירי סלצקי יועצת נישואין ומאמנת רגשית בחורות ונערות על פי ציורים קלפים ועוד

 

 

 

 

 

פענוח ציורים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד