י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
מאתגרים את כחול לבן

תחבורה ציבורית בשבת: 'מרצ' תעלה להצבעה בכנסת

למרות שההצבעה נועדה לכשלון, במרצ החליטו להעלות להצבעה מחר את נושא הפעלת התח"צ בשבת • זנדברג (מרצ) אומרת כי "המהלך נועד לעמוד מאחורי ההבטחה המשמעותית שהובטחה בבחירות האחרונות" • בכירי כחול-לבן קיבלו בימים האחרונים למעלה מ30 אלף מיילים בדרישה לתמוך בחוק 

תחבורה ציבורית בשבת: 'מרצ' תעלה להצבעה בכנסת
ניצן הורוביץ צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

במרצ צפויים לעלות מחר (רביעי) את ההצעה להפעלת תחבורה ציבורית בשבת להצבעה בכנסת, התוצאה ידועה מראש, אבל במרצ אומרים כי המטרה לאתגר את כחול לבן שהתחייבו בבחירות לחוקק חוק שיאשר שימוש בתחבורה בשבת.

הכנסת תצביע על הצעת החוק שהגישה חברת הכנסת תמר זנדברג, במטרה לאפשר תחבורה ציבורית בשבת, בניגוד להלכה ובניגוד לסטטוס קוו. יהיה מעניין לראות כיצד יצביעו חלק מחברי ימינה ששותפים עם מרצ באופוזיציה.

במפלגה אומרים היום כי "הנושא היה לאחת מהבטחות הבחירות המרכזיות של כחול לבן", ובעקבות כך בימים האחרונים נשלחו למעלה מ-30 אלף מיילים לחברי הכנסת של כחול לבן בדרישה לתמוך בהצעת החוק כפי שהבטיחו.

יוזמת החוק, חה"כ זנדברג, קראה לציבור להמשיך את הלחץ על חברי הכנסת: "אני קוראת לכם לשלוח כאן מייל לנבחרים שלכם כדי לוודא שהם יעשו מה שאתם מצפים מהם. מחר נפרסם כאן את רשימת התומכים והמתנגדים, כדי שכל חבר וחברת כנסת יידעו שאנחנו מסתכלים עליהם".

לקראת ההצבעה על הצעת החוק אמרה: "אני קוראת לחברי הכנסת לפעול לפי צו מצפונם, ולעמוד מאחורי הבטחה משמעותית ואחת המרכזיות שהובטחה בבחירות האחרונות לציבור החופשי בישראל - סיום העוצר בשבתות והפעלת תחבורה ציבורית שבעה ימים בשבוע".

"זה צודק, זה נחוץ ואין שום סיבה לא לאפשר את זה. תחבורה ציבורית בשבת תאפשר חופש תנועה ביום המנוחה להמוני ישראלים ללא רכב פרטי ותסייע להורדה של רכבים פרטיים על הכביש של משתמשים רבים שנאלצים להחזיק רכב פרטי רק כי התחבורה הציבורית מושבתת ביום המנוחה שלהם. הגיע הזמן לשים סוף לאבסורד ולקחת מישראל את הכבוד המפוקפק של המדינה היחידה בעולם שמשביתה את התחבורה הציבורית שלה דווקא ביום המנוחה של האזרחים".

מרצ זנדברג מפלגת כחול לבן תחבורה ציבורית תחבורה ציבורית בשבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד