י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

לימוד אנגלית מאל"ף – למה זה חשוב?

בעבר, היה נהוג ללמד את הילדים את השפה האנגלית רק בשלבים מאוחרים יותר יחסית של בית הספר, כלומר, החל מכיתות ד' או ה'. כיום, שיעורי לימוד השפה האנגלית הפכו לנחלת כלל הכיתות ותנועת הקניית השפה האנגלית כבר מכיתה א' צוברת פופולאריות ותאוצה רבה

לימוד אנגלית מאל"ף – למה זה חשוב?
לימודי אנגלית צילום: unsplash

העידן בו שפת האם כבר אינה מספקת

שפת האם שלנו היא השפה אותה אנחנו מדברים בבית, עליה גדלנו ועל מילותיה וביטוייה בנינו את אוצר המילים הראשון שלנו. שפת האם, מעבר להיותה השפה אותה אנחנו דוברים בצורה הטובה ביותר על פי רוב, היא גם השפה בה אנחנו חושבים ובדרך כלל אנו מתרגמים מילים ומשפטים משפות אחרות אל שפת האם שלנו. לצד זאת, בעולם הנוכחי, בו שולטת גלובליזציה שהופכת את העולם למעין כפר קטן, רכישת שפה שנייה היא דבר חשוב והכרחי, עד כדי שתארים כמו תואר ראשון באנגלית, נמצאים ברשימת התארים הפופולאריים והמבוקשים ביותר.

 מדוע חשוב לרכוש שפה שנייה ומה מייחד את האנגלית?

רכישת שפה שנייה היא כלי חשוב להתפתחות ולהשתלבות נכונה בעולם המודרני. יתרונות של ידיעת שפה שנייה הינם רבים לאין ערוך, כשמעל שאר השפות, מתנוססת בגאון השפה האנגלית שתופסת מקום מכובד במוסדות הלימוד האקדמאיים עם תואר ראשון באנגלית המקנה את ידיעת השפה האנגלית על בוריה.

היתרון הראשון בשפה שנייה מעבר לשפת האם, הוא גם היתרון הפשוט ביותר והוא היכולת לשוחח עם אנשים שאינם דוברים את השפה העברית ברחבי העולם. מכאן, מתייחדת השפה האנגלית בשל היותה השפה הנפוצה ביותר בעולם. ידיעת השפה האנגלית מעניקה את היכולת לשוחח עם אנשים בכל רחבי העולם כשפה בין לאומית משותפת. נוסף על כך, עולם הידע הקיים בספרות האנגלית, נפתח בפני מי ששולט ברזי קריאתה של השפה האנגלית. מחקרים רבים, כמו גם מאמרי דעה או כתבי עת שונים, כתובים בשפה האנגלית, ובפני היודעים את השפה האנגלית, הרי הם מאגר ידע בלתי נדלה ממנו ניתן ללמוד ולהחכים. ומעל הכל, הרי שגרת היומיום שלנו מלווה על ידי השפה האנגלית בכל חלק בה, החל מהגדרות הטלפון שלנו, דרך משחקי וידאו ועד להוראות יצרן על מוצר שרכשנו מחו"ל או אפילו בארץ. האנגלית סובבת את חיינו והופכת את ידיעתה ליתרון עצום.

 למה כדאי להנחיל את השפה האנגלית כבר בגיל קטן?

רכישת שפה אינה דבר של מה בכך ועל מנת לרכוש שפה, אנו מוכרחים לעמול לא מעט. עם זאת, קל להבחין בכך שילדים קטנים קולטים את שפת האם שלהם במהירות יחסית. ומבלי להתאמץ בקושי, הם כבר דוברי השפה והרי זה פלא. הסוד נעוץ דווקא בכך שהם ילדים קטנים. כשמוחו של הילד נקי מקיבעון של שפה מסוימת, זה בדיוק הזמן להעניק לו את היכולת להכיר שפה נוספת. החל מהאותיות בשפה האנגלית, דרך מילים נפוצות ועד לביטויים מוכרים ומשם הדרך ממשיכה לעבר רכישת השפה כולה. בזמן הילדות, הילד לא מסתכל על שפה חדשה כאתגר או כקושי, אלא כדרך נוספת לבטא את עצמו או אפילו לחשוב בה. הקניית השפה האנגלית לילדים מגיל קטן היא קלה יותר מאשר רכישתה בשלב מאוחר יותר בחיים, מהסיבה הפשוטה, הילד מביט בשפה בתום ורואה בה כלי אשר הוא צריך להבין את דרך השימוש בו. יתרה מזאת, השפה האנגלית היא שפה שנמצאת בכל מקום בעולמם של הילדים, בסרטי הילדים, במשחקי מחשב ובספרי קומיקס שונים. השפה האנגלית היא הרבה מעבר לעוד שפה עבור הילדים אלא היא צוהר לעולמם של המבוגרים, השפה אותה הוא שומע כל הזמן. בעבור כך, הקניית השפה האנגלית מגיל קטן, תסייע לילדים לרכוש אותה בקלות תוך רצון וחשק.

לימודי אנגלית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד