י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
מתכוננים לאינתיפאדה נוספת

לקראת סיפוח: מדוע ברשות הפלסטינית משמידים מסמכים?

מחשש שצה"ל יחדור לשטחי הרשות בהתחממות הצפויה לקראת הסיפוח, מנגנוני הביטחון הפלסטיניים השמידו לאחרונה מסמכים מסווגים, מחשש שיפלו לידי ישראל

לקראת סיפוח: מדוע ברשות הפלסטינית משמידים מסמכים?
שוטרי הרשות הפלסטינית צילום: אדם רחמים קאטיב, פלאש 90

לאחר שהפסיקו את תיאום הפעולה הביטחוני עם ישראל, ומחשש לפלישה ישראלית לשטחים בגדה המערבית כחלק מתוכנית הסיפוח, מנגנוני הביטחון הפלסטיניים השמידו לאחרונה מסמכים מסווגים  - כך מדווחת סוכנות AFP, מפי מקורות ביטחוניים פלסטיניים.

אחד המקורות אמר בראיון, כי בעקבות ניסיון העבר במהלך האינתיפאדה השנייה, בה החרימו כוחות צה"ל מסמכים מסווגים מהמטות של מנגנוני הביטחון הפלסטינים, "קיבלנו הוראות להשמיד מסמכים מסווגים שנמצאים ברשותנו וביצענו זאת".

לדבריו, התהליך קרה כבר לפני כחודש לאחר שיו"ר הרשות אבו מאזן הודיע על הפסקת התיאום. עם זאת, לדבריו, חלק מהחומר לא הושמד אלא נסרק ואוחסן בדיסק און קי במקום סודי.

על פניו נראה כי הפלסטינים מתכוננים להליך הסיפוח. בכיר בלשכת אבו מאזן אמר ל"ישראל היום" כי "הפרסומים סביב ההסכמה השקטה של ירדן, סעודיה, מצרים, איחוד האמירויות ובחריין לתוכנית הסיפוח הישראלית והביקורת הפלשתינית כלפי מדינות אלה גרמו לאי נוחות בקרב המנהיגים הערבים, שאינם מעוניינים בתסיסה פנימית במדינותיהם בעקבות יישום תוכנית הסיפוח". 

הוא הוסיף כי לפי המסרים ממדינות ערב, החלת הריבונות בגושי ההתנחלויות הגדולים תתבצע בשלבים מאוחרים יותר, ולא בחודש יולי הקרוב, ותכלול תחילה את מעלה אדומים וחלקים נרחבים בגוש עציון. לדבריו, "ישראל מנסה למנוע תסיסה בשטחי הרשות הפלשתינית ובקרב הציבור במדינות ערב, ובתמיכת ארה"ב ומדינות ערב המתונות תיישם את תוכנית הסיפוח באופן הדרגתי".
הרשות הפלסטינית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד