י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"אני מאמין"

40 קילומטר עם ציוד מלא: חיילי נצח יהודה סיימו מסע כומתה • צפו

למעלה ממאה חיילי הגדוד החרדי נצח יהודה סיימו הבוקר מסע כומתה •  במשך שעות ארוכות צעדו החיילים ומפקדיהם כ-40 קילומטר במסע שהחל בבית הספר החקלאי 'כדורי' והסתיים באנדרטת כפיר שבעפולה • צפו בתיעוד

40 קילומטר עם ציוד מלא: חיילי נצח יהודה סיימו מסע כומתה • צפו
מנכ"ל העמותה יוסי לוי עם אחד החיילים במסע צילום: עמותת נצח יהודה

הם עמדו שם עייפים, תשושים, עם רגליים דואבות ועיניים טרוטות, אבל מה שדווקא בלט יותר מכל זה האור בעיניים ותחושת הסיפוק. כשהם שרו 'אני מאמין' בגרון ניחר גם מלאכי שמים עמדו דום וכשהם הניפו באוויר את הכומתות שררה באוויר תחושת ניצחון - ניצחון אישי.

נחזור רגע מספר שעות אחורה. למעלה ממאה חיילי הגדוד החרדי 'נצח יהודה' שבחטיבת כפיר - מחזור גיוס מרץ 2020, סיימו את פרק ההכשרה ויצאו למסע המסכם - מסע הכומתה. במשך שעות ארוכות צעדו החיילים ומפקדיהם כ-40 קילומטר במסע שהחל בבית הספר החקלאי 'כדורי' והסתיים באנדרטת כפיר שבעפולה. המסע - שאותו ליוו רבני עמותת 'נצח', הועבר בשידור חי בדף הפייסבוק של העמותה עקב מגבלות הקורונה. 

במהלך המסע עצרו החיילים לתפילת ערבית ולהתרעננות עם שתייה וחטיפים אותם דאגו לספק להם עמותת 'נצח', מנהלת החרדים הצבאית והאגף הביטחוני חברתי במשהב"ט.

בטקס סיום המסע, שכאמור, נערך באנדרטת כפיר בעפולה, הפתיע מנכ"ל 'נצח' יוסי לוי את רס"ר הבא"ח כפיר בן אביטן שמסיים את תפקידו לטובת תפקיד בגדוד 890 בחטיבת הצנחנים, והעניק לו תעודת הוקרה יחד עם כומתת כפיר.

לוחמי גדוד 'נצח יהודה' ממוקמים באיזורי יהודה ושומרון ותפקידם הוא לשמור על הסדר הביטחוני באיזור במגוון רחב של פעילויות מבצעיות. רב"ט יהודה אזולאי, הינו לוחם חרדי המשרת בגדוד 'נצח יהודה'. יהודה היה הראשון מבין חמשת אחיו שבחר להתגייס לצה"ל לאחר שסיים את לימודיו בישיבה בגיל 18. "תחילה, משפחתי ואני חששנו מהרעיון שאני אהיה לוחם בצה"ל, מכיוון שהשירות הצבאי הוא משהו שלא הכרנו בכלל, והחשש העיקרי היה שלא אוכל לקיים אורח חיים דתי בזמן שאני לוחם. אך לאחר שבדקתי את הנושא, הבנתי שמאפשרים ללוחמים חרדים את כלל התנאים להם זקוקים כדי לקיים תורה ומצוות בזמן השירות. לאחר שהתגייסתי, המשפחה שלי שמעה ממני שאני מתפלל במניין, מקבל שיעורי תורה ועוד,  החששות של המשפחה שלי הופגו. למרות המפקדים שלי סייעו לי ותמכו בי החל מהצעדים הראשונים בשירות, ובזכותם התמודדתי בהצלחה עם האתגרים, בנוסף הרבנים המלווים אותנו ביחידה נותנים לנו כוחות נפש ועוצמות לשרת בצורה הטובה ביותר, עבור לוחם חרדי ליווי שכזה הוא דבר ענק וחשוב." יהודה מרחיב על התקופה בה התחיל את שירותו הצבאי.

יהודה מספר כי "בשירות הצבאי, אתה זוכה לראות ממש איך הפעילות שלך תורמת לשמירה על ביטחון התושבים, אנו מרגישים את זה בכל יום ויום. עברנו אימונים רבים כדי לעמוד במשימה זו, אימונים שמלבד הפיתוח הגופני, גם מפתחים את האישיות, שירות כלוחם מחזק בך תכונות חשובות להצלחה בחיים כגון התמדה, אחראיות וכו'. החלום שלי הוא להיות רופא ולהציל חיים גם בהמשך, זכיתי במסגרת התפקיד לעבור הכשרה ולהיות חובש קרבי, תחום שאני מאוד מתחבר אליו בהקשר הזה. לקראת סוף השירות, אכנס לתוכנית לימודים ייחודית ללוחמים חרדים במסגרתה אשלים השכלה ואוכל להתקדם צעד נוסף לעבר הגשמת החלום שלי. המסר שלי לכל נער הוא ששירות קרבי מהווה קפיצת דרך משמעותית לעבר הגשמת המטרות שלך בחיים".

רב"ט יהודה אזולאי • קרדיט: דובר צה"ל

במנהלת החרדים הצבאית, מסייעים לצעירים חרדים שאינם תלמידי ישיבה להצטרף למסלולי הלוחמה עבור חרדים בצה"ל. סרן אבי יפרח, קמ"ט 'חרב' במנהלת הינו קצין חרדי האמון על תחום זה. סרן יפרח הינו בוגר גדוד 'נצח יהודה' ושירת  כמפקד במספר תפקידי לוחמה. "צה"ל בהובלת מנהלת החרדים הצבאית מקיים פעילות ענפה של ליווי וסיוע למתגייסים החרדים לצה"ל. אנו מקיימים ימי חשיפה והכנה למסלולים, מעבירים הרצאות ומקיימים קשר אישי והדוק. באחרונה, יצרנו אפשרות הרשמה למסלולים אלו עבור אנשים המתאימים לכך, באמצעות הרשמה זו ניתן ליצור קשר במהירות ויעילות על מנת לקבל את כלל המידע הנדרש בכדי להיות חייל המגן על ביטחון עם ישראל לצד קיום אורח חיים חרדי." מסכם סרן אבי יפרח.

עמותת 'נצח' מלווה את החיילים החרדים המתגייסים לשלל היחידות החרדיות הלוחמות, וביניהן גם גדוד נצח יהודה בחטיבת כפיר, 'חץ' בחטיבת הצנחנים, 'תומר' בגבעתי ו'פלגת הנגב' בחיל האוויר. העמותה דואגת לחיילים לליווי רוחני צמוד, דואגת להם לשיעורי תורה, רבנים מלווים ועוד ואף מפעילה דירות מגורים לחיילים בודדים.

רוצים לדעת פרטים נוספים על המסלולים לגיוס חרדים? השאירו פרטים ונחזור אליכם>>>

 

 

נצח יהודה צה"ל מנהלת החרדים הצבאית חטיבת כפיר חיילים חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד