י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
תוקם מדינה פלסטינית?

הסקר בדק: מה חושבים המתיישבים על תכנית טראמפ

ברקע חילוקי הדעות החריפים בימין באשר לתכנית טראמפ, ערך מכון הסקרים של מומו פילבר סקר בקרב 1,182 מתיישבים שממנו עולה  56.8% תומכים או נוטים לתמוך בתוכנית, בעוד 36.1% מתנגדים 

הסקר בדק: מה חושבים המתיישבים על תכנית טראמפ
אילוסטרציה. (למצולמים אין קשר לכתבה) צילום: Wisam Hashlamoun/Flash90

'תוכנית טראמפ' תשפיע בראש ובראשונה על תושבי יהודה, השומרון והבקעה - והדעות בקרב המתיישבים חלוקות, מסתבר, מכפי שיכול להשתמע תקשורתית.

מסקר שערך מכון הסקרים 'Direct Polls' שבהנהלת שלמה פילבר, 56.8% תומכים או נוטים לתמוך בתוכנית, בעוד 36.1% מתנגדים או נוטים להתנגד לה. 7.1% טרם החליטו.

8.8% בטוחים כי המהלך יביא להקמת מדינה פלשתינאית, בעוד ש-35.7% בטוחים שהמהלך לא יסתיים בהקמת מדינה שכזו. השאר סבורים כי הכל תלוי בשאלה מי יהיה ראש הממשלה בישראל (11.5%) או הנשיא בארה"ב (18.8%).

בהתאמה - 35.4% חושבים שזהו ההסכם הטוב ביותר שניתן יהיה לקבל, 20.2% נוספים חושבים שזהו הסכם טוב, אך לא מושלם, 9.2% רואים בהסכם גרוע אך נסבל, ו- 27.6% חושבים שזהו הסכם גרוע שיש להתנגד לו.

בשורה התחתונה ניכר כי המתיישבים מודעים להזדמנות שנוצרה בכהונתם המשותפת של נתניהו וטראמפ, אך גם לסיכונים התקדימיים שתוכנית כזו בהסכמת הימין עלולה לייצר בעתיד.

המדגם נערך על ידי שלמה פילבר וצוריאל שרון באמצעות Direct Polls LTD, בין התאריכים ה- 4 עד ה- 7 ביוני 2020, באמצעות מערכת דיגיטלית בקרב 1,182 נדגמים מהאוכלוסיית הבוגרת (18+) בישראל תושבי יהודה, שומרון והבקעה בלבד. טעות הדגימה הסטטיסטית 3.1%+- בהסתברות של 95%.

מכון הסקרים דיירקט פולס סיפוח התיישבות מדינה פלסטינית תכנית המאה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד