י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
הסתדרו בעצמם

חברת בואינג מסרבת לתקן מטוסים איראניים

הלחץ האמריקני על איראן נמשך, כאשר חברות התעופה ממשיכות לסרב לממשלת איראן לתקן עבורם מטוסים. עם זאת ראש מערך התעופה במדינה אומר כי  איראן הצליחה להשיג את הטכנולוגיה הדרושה לתיקון החלקים הרגישים של מנועי המטוסים המיוצרים על ידי בואינג ואיירבוס

חברת בואינג מסרבת לתקן מטוסים איראניים
מטוס צילום: unsplash

ראש מערך התעופה האזרחית של איראן אומר כי יצרני המטוסים העולמיים הגדולים עדיין מסרבים לבצע עבודות תיקון בחלקי מטוסים השייכים לחברות התעופה האיראניות.

עלי עבאזדה, ראש התעופה האזרחית של איראן, אמר כי איראן הצליחה להשיג את הטכנולוגיה הדרושה לתיקון החלקים הרגישים של מנועי המטוסים המיוצרים על ידי בואינג ואיירבוס, אך החברות ממשיכות לדחות את בקשת איראן לבצע את עבודות התיקון.

"צוות המומחים המקומי הגיע להצלחה טובה בתחום תיקון המנועים, הם הצליחו לתקן את חלקי המנוע המורכבים באמצעות הטכנולוגיה המתאימה", אמר עבאזדה.

הוא הוסיף כי ארצות הברית הפעילה "לחץ עצום" על יצרני המטוסים להימנע ממסירת חלקי חילוף לאירן, והחברות נמנעות לתת מידע טכני ותפעולי הדרוש לתיקון וביקורת מטוסים.

עם זאת הוא אמר, כי הלחץ לא קיים, שכן ספקים איראניים מסוגלים כעת לתכנן ולייצר בעצמם חלקי מטוסים מרכזיים. "הפכנו לשחקן בתחום הטכני וייצור חלפים בענף התעופה", אמר עבדזאדה.

הדיווחים על כך מגיעים לאחר שאיראן הצליחה לעקוף שורה של סנקציות אמריקאיות שביקשו לקרקע את תחום התעופה באיראן על ידי הטלת סנקציות קשות על מדינות וחברות המספקות שירות לחברות התעופה האיראניות. כך דווח בתקשורת האיראנית.

לחצים אלו אף התגברו במהלך התפשטות מגיפת הקורונה בפעם השניה באיראן, כאשר חלק מממשלות אירופה סירבו לזמן מסוים לאשר טיסות של חברות תעופה איראניות שנועדו לפנות אזרחים מאירופה.

עבדזאדה אמר כי איראן תבטל בקרוב את האיסור על טיסות בינלאומיות, והוסיף כי חברות תעופה זרות יתחילו את טיסותיהן לאיראן בזמן הקרוב.

מטוסי בואינג איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד