י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
לאחר הסערה שעורר

בדקה ה-90: גזהיי פורש מרשימת ש"ס וסולל את הדרך לזכריהו

לאחר שהוצגו היום דברים בעייתים שאמר בשיעוריו בשנת 2016, הרב ברוך גזהיי נציג העדה האתיופית בש"ס, שאמור היה להיכנס במסגרת הנורבגי הודיע ליו"ר התנועה השר דרעי כי הוא מוותר ומתפטר מהרשימה לכנסת | מי שייכנס במקומו הוא יעקב זכריהו, נציג התנועה בעיריית בני ברק

בדקה ה-90: גזהיי פורש מרשימת ש"ס וסולל את הדרך לזכריהו
אריה דרעי עם הרב ברוך גזהיי צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

בעקבות הסערה שעורר היום (שלישי) עם התבטאויות נגד נשים, ברוך גזהי, נציג העדה האתיופית בש"ס הודיע על פרישה מרשימת ש"ס, מהלך שסולל את דרכו של יעקב זכריהו מעיריית בני ברק.

בש״ס הודיעו הערב כי הרב ברוך גזהיי הודיע ליו"ר ש"ס השר אריה דרעי, כי החליט להתפטר מהרשימה ולא לכהן בכנסת.

מקודם יותר הערב קרא חבר הכנסת אחמד טיבי לשר אריה דרעי שלא להכניס את גזהי לכנסת, וכתב כתב: "אריה דרעי, אני מכיר אותך הרבה שנים ואני בטוח שאתה כמוני נתקף בחילה וגועל למשמע הדברים. אל תהיה חתום על הפיכת הגזען החשוך הזה לחבר כנסת. זוהמה".

מוקדם יותר היום, הרב ברוך גזהיי, מי ששובץ במקום ה-11 ברשימת ש"ס וצפוי היה להכנס לכנסת עם מימוש החוק הנורבגי עורר סערה בעקבות דברים שאמר בשיעור שמסר בשנת 2016 שהופץ ברשת. שיעוריו של גזהיי נמצאים בדף הפייסבוק שלו המונה עשרות אלפי עוקבים.

הדברים עוררו סערה ואילצו את יו"ר ש"ס השר אריה דרעי להסתייג מהדברים.

גזהיי. צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

בסרטון שהופץ נשמע גזהיי אומר בין היתר כי "אישה שרגילה להתלבש לא בצניעות בדרך כלל מחזירים אותה בגלגול של פרה, לכן אישה צריכה להתלבש צנועה זו גם אחת הסיבות שנשים סובלות מסרטן. זו גם סיבה שנשים מפילות את הילדים שלהם".

בעקבות הדברים שהופצו ברשת ואף פורסמו הבוקר (שלישי) בגלי צה"ל נאלץ יושב ראש ש"ס השר אריה דרעי לפרסם הבהרה בה הוא מסר: "שוחחתי עם הרב ברוך גזהיי, לגבי הדברים שאמר בסרטון. הרב אמר לי כי מדובר בכמה משפטים שהוצאו מהקשרם מתוך שעור של שעתיים בפני תלמידיו לפני כארבע שנים".

"הבהרתי לו שדברים אלה אינם מקובלים ואינם מייצגים את תנועת ש"ס והרב גזהיי הבין זאת", הוסיף דרעי. 

חבר הכנסת עודד פורר מ'ישראל ביתנו' תקף את חבר הכנסת המיועד, ואמר: "ברשימת ש"ס אישה לא יכולה להתמודד לכנסת. כעת ייכנס במסגרת החוק הנורווגי מועמד ש"ס שמדבר נגד נשים, אתם תשלמו לו את המשכורת בקרוב. מעניין מה היה מר גזהיי בגלגול הקודם?".

בכך לא תמה הסערה. הערב הציגה הכתבת דפנה ליאל ב'חדשות 12', התבטאויות בעייתיות נוספות שאמר גזהיי בשיעוריו הפופולריים, גם נגד ערבים.

כשעה לאחר מכן הגיע ההודעה כי גזהיי בחר שלא להיכנס לכנסץ והתפטר מרשימת ש"ס. 

אריה דרעי ברוך גזהיי יעקב זכריהו תנועת ש"ס החוק הנורבגי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד