ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
סקר מנדטים חדש

לו הבחירות היו היום: 'כחול לבן' סופגת מכה

התארים שנושא בני גנץ והתיקים שלקחו אנשי מפלגתו לא עושים רושם על הבוחר הישראלי ולפי סקר חדש שמתפרסם הערב, נראה כי 'כחול לבן' במדרון חלקלק. לעונתו 'יש עתיד' נשארת חזקה מהסקרים הקודמים | ישראל ביתנו מתחזקת גם היא

לו הבחירות היו היום: 'כחול לבן' סופגת מכה
בני גנץ צילום: גילי יערי, פלאש 90

מפלגת 'כחול-לבן' של בני גנץ ממשיכה להתרסק בסקרים. בסקר חדש שערך מכון סמית' עבור העיתון 'ג'רוזלם פוסט' המתפרסם הערב, לו הבחירות היו מתקיימות היום 'כחל לבן' תזכה בעשרה מושבים בלבד. מדובר בנתון קשה עבור בני גנץ ואנשיו שפירקו את השותפות עם יאיר לפיד ובוגי יעלון ונכנסו עם 15 מושבים לקואליציה.

מהסקר עולה עוד כי 'הליכוד' בראשות בנימין נתניהו היה זוכה ב-41 מושבים, 16 מושבים לרשימה המשותפת בראשות איימן עודה, 15 ל'יש עתיד-תלם' בראשות מנהיג האופוזיציה, יאיר לפיד.

תשעה מנדטים לש"ס, שמונה מנדטים ל'ישראל ביתנו' ו'ימינה', שבעה מנדטים ל'יהדות התורה' וששה מנדטים לסיעת 'מרצ'.

מן הסקר עולה כי המפלגות 'העבודה', 'עוצמה יהודית', ו'גשר' של השרה אורלי לוי אבקסיס, לא עוברות את אחוז החסימה וכך גם מפלגת 'דרך ארץ' של שר התקשורת, יועז הנדל ויו"ר ועדת חוץ וביטחון צבי האוזר.

בסקר נשאלו המשתתפים כיצד יצביעו אם הרמטכ"ל לשעבר גדי אייזנקוט יצטרף ל'יש עתיד' כמספר 2 של יאיר לפיד, וגם אופציה שהשר יועז הנדל יצטרף ל'ימינה' של נפתלי בנט. מהסקר עולה כי כניסת השניים לשתי המפלגות הנ"ל לא תורמת להן דבר ולא ישפיעו על תוצאות הבחירות.

מן הסקר עולה גם כן כי רק 27% מהישראלים תומכים בתוכניתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לספח חלקים מהגדה המערבית.

ג'רוזלם פוסט רפי סמית מכון סמית מפלגת כחול לבן בני גנץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד