י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"היו קולות שאמרו שכבר אין קורונה"

10 ח"כים אישרו את תקנות הקורונה החדשות

מליאת הכנסת שכללה עשרה ח"כים מהקואליציה והאופוזיציה אישרה את תקנות הקורונה המעודכנות כפי שחוקקו חברי ועדת החוקה בראשות חבר הכנסת יעקב אשר שאמר בעת הצגת החוק:  "לא יכול להיות שזכויות ברורות נרמסות תחת מצב חירום. הצומת שבין פיקוח נפש לבין זכויות האזרח הוא בעייתי"

10 ח"כים אישרו את תקנות הקורונה החדשות
במליאת הכנסת צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק לתיקון ולקיום תוקפן של תקנות שעת חירום - נגיף הקורונה החדש. בקריאה השלישית תמכו בהצעה 10 ללא מתנגדים.

יו"ר ועדת חוקה ח"כ יעקב אשר הציג את ההצעה ואמר לח"כים הבודדים שנכחו במליאה: "מובן לכל שכשיש זמן חירום מקבלים תקנות והחלטות שהממשלה קובעת, אבל התפקיד שלנו הוא לנסות להגיע למצב לחוק שיהיה מסגרת למגיפות באופן כללי.

כשבאנו להתקין את התקנות היו קולות בוועדה שאמרו שכבר אין קורונה. רופא אני לא, והכתפיים שלנו צרות מידי כדי שנגיד שאנחנו לא מחדשים שום דבר. מצד שני לא יכול להיות שזכויות ברורות נרמסות תחת מצב חירום. הצומת שבין פיקוח נפש לבין זכויות האזרח הוא בעייתי ולכן אנחנו צריכים להביא חקיקה מתוקנת שתמצא את האיזון בין הדברים", כך אשר.

ח"כ יואב סגלוביץ' מ'יש עתיד' אמר בדיון: "היינו רק חברי אופוזיציה שהצביעו בוועדה בעד החוק. זה חוסר אכפתיות של חברי הכנסת מהקואליציה, ושל השרים. זה מעיד על הדרך שבה הם רואים אותנו ואת המוסד הזה. אנחנו לא הצבענו בעד החוק של הממשלה אלא בעד חוק שיצרנו בוועדה. לא שינינו את החוק אלא יצרנו חוק חדש".

קורונה יעקב אשר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד