י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
הממשל דורש לא לפרסם

היועץ הבכיר לשעבר כתב ספר: טראמפ חושש

בממשל טראמפ דורשים לעצור את ספרו של היועץ לביטחון לאומי לשעבר. לדברי הבית הלבן הספר מכיל מידע מסווג וצפוי להוציא בצורה שלילית את הנשיא. המו"ל בתגובה: "לא יותר מהמאמצים הארוכים של הממשל למנוע הוצאת ספר שלא מחמיאה לנשיא"

היועץ הבכיר לשעבר כתב ספר: טראמפ חושש
גבעת הקפיטול צילום: pixabay

ממשל טראמפ תובע לעצור את פרסום ספרו של היועץ לביטחון לאומי לשעבר, ג'ון בולטון, כדי לעכב את פרסום הספר שלדברי הבית הלבן מכיל מידע מסווג שצפוי להוציא בצורה שלילית את קבלת ההחלטות על הנשיא לגבי מדיניות החוץ.

התביעה האזרחית בבית המשפט הפדרלי בוושינגטון באה בעקבות אזהרות מהנשיא דונלד טראמפ כי בולטון עלול להתמודד עם "בעיה פלילית" אם לא יעצור את התוכניות לפרסם את הספר שאמור לצאת בשבוע הבא.

התלונה הינה צעד עכור נוסף במערכת יחסים מעוררת מחלוקת בין טראמפ לבולטון, שסיים את תפקידו בבית הלבן בספטמבר האחרון לאחר חילוקי דעות חוזרים ונשנים בענייני ביטחון לאומי. זה מעביר את הסכסוך לבית המשפט, שם יתבקש שופט להחליט אם בולטון קיצר את ההליכים הנכונים כדי להוציא את ספרו לשוק - דבר שעורך הדין והמו"ל שלו הכחישו בתוקף.

המו"ל שלו, סיימון & שוסטר, כינו את התביעה "לא יותר מהסדרה האחרונה בסדרת מאמצים ארוכים של הממשל לבטל את הוצאתו של ספר שהוא לא מחמיא לנשיא".

עורך דינו של בולטון, צ'אק קופר, אמר כי בולטון עבד במשך חודשים עם מומחי סיווג כדי להימנע מפרסום חומר מסווג. הוא האשים את הבית הלבן בכך שהשתמש במידע לביטחון לאומי כעילה לצנזור בולטון.

הבית הלבן טראמפ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד