י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
"קיץ עם כאוס גדול"

נמצאים בחוסר וודאות: מתי מסתיימת שנת הלימודים?

חוסר הוודאות לגבי תאריך סיום שנת הלימודים מקשה על הרשויות המקומיות וההורים לתכנן את הקיץ • בעלי הקייטנות הפרטיות מוחים: "ההרשמה עוד לא החלה" • בכיר באחת הערים הגדולות: "קיץ עם כאוס גדול"

נמצאים בחוסר וודאות: מתי מסתיימת שנת הלימודים?
כיתה בבית ספר. אילוסטרציה צילום: pixabay

כוננות קייטנות. החופש הגדול מעבר לפינה, ובשל חוסר ההסכמות בין ארגון המורים, הסתדרות המורים ומשרד החינוך, עדיין לא ידוע מתי יתחילו ומתי יסתיימו מסגרות הקיץ הפורמליות. בעיה זו מעמידה במצב של חוסר אונים עיריות ומפעילי קייטנות פרטיות, שלא יודעים מתי יחלו לפעול. הפלונטר של תחילת החופש הגדול וסיומו עדיין לא נפתר, ומי שעלולים לשלם את המחיר הם הרשויות המקומיות, ההורים ומפעילי הקייטנות, שכן כל עוד אין תאריך - הם לא יכולים להיערך להמשך חופשת הקיץ. כך מפרסם הבוקר (רביעי) כתב החינוך של "ישראל היום"-נועם (דבול) דביר.

משרד החינוך קבע כי שנת הלימודים בגני הילדים ובבתי הספר היסודיים תסתיים ב־13 ביולי, ומייד לאחר מכן יחלו המסגרות של "בתי הספר של החופש הגדול", שיפעלו עד 6 באוגוסט. למעשה, עובדי ההוראה של הסתדרות המורים בראשות יפה בן דוד נותנים תשעה ימי לימוד נוספים עד 13 ביולי, אך מכיוון שארגון המורים בראשות רן ארז מסרב לתת את תשעת הימים - גם בהסתדרות המורים מאיימים שלא לתת אותם. במצב הזה שנת הלימודים תסתיים בגני הילדים ובבתי הספר היסודיים ב־30 ביוני. המצב גורם לחוסר ודאות בקרב כמה גורמים.

חנוך לוין, מנכ"ל "מרחבים", רשת קייטנות אשר מקשרת בין גופים במשק לבין מפעילי קייטנות ובעל קייטנה, מסביר כי: "הבעיה העיקרית היא שיש אי ודאות. אם לא יודעים מתי בתי הספר מסתיימים, אי אפשר ללכת ולבנות קייטנות, אף אחד לא יודע איפה מתחילים. האבסורד הוא שאנחנו מפעילים גם את הקייטנה של ילדי הכנסת - והם בעצמם לא יודעים מה יקרה".

לוין מוסיף כי: "יש חשש גדול מאוד, יש ועדי עובדים שבכל שנה נרשמים אצלנו לקייטנות, אך השנה עדיין לא החלה ההרשמה והכל עומד. אין שום מתווה לקייטנות, אי אפשר להוציא רישיון כי אין השתלמויות לבעלי קייטנות. כרגע אין פארק שעשועים, אין פארק מים ועוד אטרקציות שבוטלו. גם אי אפשר לדעת איך לתמחר את הקייטנות כי ההגבלות הבריאותיות, כמו מספר הילדים המותר באוטובוס, גורמות לכך שהעלויות תהיינה גבוהות יותר. יש גם כאלה שדורשים שאם ילד יחלה והקייטנה תבוטל - כל הכסף יוחזר להורים".

קייטנות משרד החינוך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד