י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
החוק הנורבגי נכנס לתוקף

פרסום ראשון: פרוש מתפטר לטובת פינדרוס; קרב ביהדות התורה

במסגרת החוק הנורבגי שנכנס לתוקפו ביממה האחרונה, התפטר לפני זמן קצר מחברותו בכנסת סגן שר החינוך, מאיר פרוש, מה שיכניס למשכן את יצחק פינדרוס מדגל התורה. "אני קורא לחבריי ביהדות התורה לממש את האפשרות ולהתפטר" • קרב פנימי ביהדות התורה סביב החוק

פרסום ראשון: פרוש מתפטר לטובת פינדרוס; קרב ביהדות התורה
פרוש במסדרונות הכנסת צילום: באדיבות המצלם

סגן שר החינוך מאיר פרוש הגיש לפני זמן קצר (רביעי) ליו"ר הכנסת, יריב לוין, את מכתב ההתפטרות מחברותו בכנסת. התפטרותו של פרוש באה במסגרת החוק הנורבגי שנכנס לתוקפו ביממה האחרונה, מה שיחזיר את יצחק פינדרוס לכנסת.

סגה"ש פרוש אמר: "לפני מספר שנים גם התפטרתי מתפקידי כחבר כנסת לטובת ח"כ יעקב אשר, ואמרתי שניתן לומר על צעד כזה, זה נהנה וזה לא חסר. אין שום סיבה שלא יהיה עוד נציג ציבור חרדי בכנסת שיוכל לשרת את הציבור".

בדבריו קרא סגן השר לחבריו בסיעה להמשיך ולהכניס גם את מקומות 9 ו 10 לכנסת: "אני קורא לחבריי ביהדות התורה לממש את האפשרויות שבחוק הנורבגי ולהתפטר לטובת נציגים נוספים מהרשימה".

פרוש מגיש את התפטרותו ליו"ר הכנסת

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי מתנהל קרב פנימי לגבי מימוש שאר התקנים בכנסת שמאפשר החוק הנורבגי, כך שביהדות התורה יכולים להתפטר שלושה חברי כנסת, ולהכניס במקומם גם את אליהו חסיד נציג גור, ואליהו ברוכי נציג דגל התורה.

מכתב ההתפטרות של פרוש

התמונה מסתבכת לאחר שאליהו חסיד הודיע כי הוא מסרב לכהן כחבר כנסת תקופה קצרה, וכדי להכניס את ברוכי, דרוש התפטרותו של אליהו חסיד, דבר שלא ברור כי יקרה.

סגן השר אורי מקלב אמר בימים האחרונים לחברי סיעתו כי הוא מעוניין להתפטר לטובת הבא בתור, זאת במטרה להקל על עומס העבודה בהקמת מינהלת החרדים, תפקיד סגן שרת התחבורה ובדיוני התנועה.

מנגד, ביהדות התורה עולים קולות נגד מימוש הנורבגי על ידי ח״כ נוסף שאז יהיה מצב של אי זוגי, ובניגוד להסכם לא יהיה שוויון בין אגודת ישראל לדגל התורה בהצבעות, והם מתנגדים לרוטציה בחברי הכנסת עם שנה וחצי לכל אחד.

מנגד, ייתכן ובדגל התורה יתעקשו כי מקלב יתפטר ויציב עובדה בפני חסיד שיחליט האם לכהן כחבר כנסת בניגוד לרצונו או שמא יפרוש ממקומו ויפנה את מקומו לטובת אליהו ברוכי. כניסת ברוכי תביא לשמחה גדולה לבית שר התורה הגר"ח קנייבסקי, המקורבים יציגו הישג חסר תקדים בדמות חמישה חברי כנסת ליטאים במשכן.

מוקדם יותר, חמישה שרים של כחול לבן התפטרו כדי לפנות את מקומם לטובת הבאים בתור ברשימה במסגרת החוק הנורבגי.

 

החוק הנורבגי מאיר פרוש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד