י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
תיעוד לכידת המבריחים

הותר לפרסום: אמצעי לחימה המיועדים לחמאס נתפסו בלב ים

הותר לפרסום כי לפני מספר שבועות אחרי פעילות מודיעינית נרחבת, נתפס כלי שיט החשוד בהברחת אמצעי לחימה לרצועת עזה • על כלי השיט נעצרו שני פעילי טרור, אחד מהם מבוקש ומעצרו מהווה הישג משמעותי • צפו

הותר לפרסום: אמצעי לחימה המיועדים לחמאס נתפסו בלב ים
דובר צהל

הותר לפרסום: לפני מספר שבועות, בפעילות מודיעינית ומבצעית משותפת של כוחות זרוע הים ושירות הביטחון הכללי בשיתוף אגף המודיעין, סוכל ניסיון הברחת אמצעי לחימה לרצועת עזה מהשטח הימי בצפון רצועת סיני.

בעקבות פעילות השב"כ זוהו הגורמים המעורבים בהברחה. שיתוף פעולה בין ארגוני אפשר את איתור הכלי החשוד בהברחה. מערך השליטה הימית זיהה את כלי השיט החשוד והכווין את לוחמי זרוע הים אליו. לאחר מרדף, נעצר כלי השיט ושני פעילי הטרור שעליו הועברו לחקירת שב"כ.



מחקירתם של פעילי הטרור עולה כי אמצעי הלחימה יועדו לשמש את ארגון הטרור חמאס. בנוסף, במהלך החקירה עלו פרטים על הברחות חמאס בתווך הימי, פרטים אודות מבריחים, ציוד התעצמות וקשריו לחמאס. אחד מפעילי הטרור שנתפסו הוא מחמוד בכר, מבריח בכיר העובד עם ארגוני הטרור ברצועת עזה ותפיסתו מהווה הישג מבצעי משמעותי. בתאריך 4 ביוני 2020 הוגש כנגד מחמוד בכר כתב אישום לבית המשפט המחוזי בבאר שבע.

בצה"ל מציינים כי סיכול זה מצטרף לשורת סיכולים אשר נועדו לשיבוש תכניות ההתעצמות של ארגון הטרור חמאס ברצועת עזה ולפגיעה משמעותית ביכולותיו הצבאיות והוא חלק מהמאמץ המתמשך לסיכול פעילות טרור מכל סוג נגד אזרחי מדינת ישראל. צה"ל ושב"כ ימשיכו לסכל טרור והברחות בתווך הימי אשר מיועדות עבור התעצמות גורמי הטרור ברצועת עזה.

ארגון חמאס הברחת נשק שב"כ רצועת עזה חיל הים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד