י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
כמה בעד החלת ריבונות?

סקר חדש: הליכוד, החרדים וגם ליברמן מתחזקים

סקר מנדטים של מכון "דיירקט פולס" חוזה לליכוד 41 מנדטים לגנץ וכחול לבן 11 בלבד | 42% מהציבור תומכים בהחלת הריבונות על כל בקעת הירדן וכלל היישובים במסגרת יישום תוכנית טראמפ

סקר חדש: הליכוד, החרדים וגם ליברמן מתחזקים
נתניהו והחרדים במליאה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

16 חודשים בלבד לאחר מערכת הבחירות לכנסת ה-21 שפתחה את סבב מערכות הבחירות לכנסת ה-22 וה-23 שבאו אחריה, וחודשים מועטים לאחר מערכת הבחירות האחרונה שהביאה ניצחון לגוש הימין (או לחלקו בכל אופן), נראה כי נתניהו יכול לעשות את זה שוב.

מסקר מנדטים של מכון "דיירקט פולס" עולה, כי אילו הבחירות לכנסת ה-24 היו נערכות היום, הליכוד בראשות בנימין נתניהו הייתה מובילה עם 41 מנדטים. המשמעות היא שבין 5 ל- 6 מנדטים שהצביעו בעבר לגוש המרכז שמאל, ככל הנראה בעיקר מצביעי תל"ם של בוגי יעלון שלא פחות מ- 4 מחבריה כבר פרשו מהסיעה, ועברו לתמוך באופן מגמתי בליכוד ובתוכנית החלת הריבונות.

אחריה הרשימה הערבית המשותפת שהופכת למפלגה הגדולה באופוזיציה והשנייה בגודלה בישראל ומקבלת 16 מנדטים. יש עתיד בראשות יאיר לפיד מזדנבת אחריה ומקבלת 15 מנדטים.

חוסן לישראל בראשות בני גנץ מקבלת 11 מנדטים, ש"ס מיד אחריה עם 10 מנדטים, ישראל ביתנו בראשות אביגדור ליברמן עם 8 מנדטים, יהדות התורה עם 7 מנדטים, ימינה בראשו נפתלי בנט עם 7 מנדטים ומרצ בראשות ניצן הורביץ עם 5 מנדטים בלבד.

רשימת ה'לא עוברות את אחוז החסימה' גדלה מעט, ודרך ארץ בראשות האוזר-הנדל מקבלת 1.6% מקולות הבוחרים, העבודה 1.1%, עוצמה יהודית 0.5% וגשר של אורלי לוי אבקסיס עם 0.2%.

ומה עם הריבונות? 42% מהציבור תומכים בהחלת הריבונות על כל בקעת הירדן וכלל היישובים במסגרת יישום תוכנית טראמפ. 4% נוספים תומכים בהחלת הריבונות רק על בקעת הירדן, ו- 8% נוספים תומכים במהלך מצומצם רק על גוש עציון ומעלה אדומים.

‏39% מהישראלים מתנגדים לכל המהלך בשלב זה.

מניתוח על פי נטייה פוליטית עולה, כי יש רוב גדול בימין בעד התוכנית (71%) מול רוב גדול של מתנגדים בשמאל (81%). נראה כי סוגיית הריבונות מסמנת את קו השבר החדש-ישן בין הימין לשמאל בישראל.

‏המדגם נערך על ידי שלמה פילבר וצוריאל שרון, באמצעות Direct Polls LTD, בתאריך ה- 16 ביוני 2020 בשעות הערב, באמצעות מערכת דיגיטלית בשילוב פאנל, בקרב 547 נדגמים מהאוכלוסייה הבוגרת (18+) בישראל. טעות הדגימה הסטטיסטית 4.3%+- בהסתברות של 95%.

סקר מנדטים הליכוד יש עתיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד