כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
צעד חריג

בסאטמר הגיבו לביהמ"ש: "מורדי הרבי מבקשים להשתלט באלימות"

לאחר שאנשי הרב מייזליש סירבו לבוררות בכל בתי הדין בבני ברק, ובעקבות פסיקת הגר"מ שפרן לפנות לרשויות כדי למנוע אלימות, נאלצו בסאטמר להגיב להליך המשפטי בכדי למנוע את "גזילת מוסדותיו של הרבי" • בתצהיר שנחשף בפרסום ראשון ב'בחדרי חרדים' יורים בחסידות אש: "שפל נוראי, התעקשו לדון בערכאות הציוניים"

בסאטמר הגיבו לביהמ"ש: "מורדי הרבי מבקשים להשתלט באלימות"
הרבי מסאטמר עם הגרח"צ מייזליש צילום: דוד כהן, פלאש 90

לאחר ש"המורדים" מאנשי ראש הישיבה הגרח"צ מייזליש, שפוטר בהוראת האדמו"ר, סירבו לדון על בעלות ביהמ"ד וניהולו בבוררות בבתי הדין בבני ברק, ולאחר ששלום סגל פנה לביהמ"ש עבור צד הרב מייזליש, נאלצו בסאטמר להגיב לעתירה המשפטית שתידון מחר בביהמ"ש, ואשר יכריע אם לקבל את ערעור המשטרה המבקשת לסגור את ביהמ"ד מחשש לשלום הציבור.

בפתח התצהיר שהגיש ב"כ החסידות והגיע לידי 'בחדרי חרדים', מבקשים בסאטמר לפתוח את ביהמ"ד תחת ניהול הגבאים האחראים ותוך הבטחת שלום הציבור. "ברור לכל שנציגי החסידות המשמשים במשך עשרות שנים כאחראיים הבלעדיים, על ניהול והפעלת בית הכנסת ויואל משה המצוי ברחוב קדושת יום טוב 7 בבני ברק, ייצגו את ציבור המתפללים באופן הראוי ובאמצעותם ניתן יהיה להפעיל את בית הכנסת תוך שמירה על שלום הציבור כפי שהיה מימים ימימה".

בהמשך הם תוקפים את מי שעתר נגדם לטובת אנשי הרב מייזליש וכותבים: "מר שלום סגל שכתובת מגוריו בתל אביב ולא בבני ברק, שאינו נמנה על ציבור מתפללי בית הכנסת בשבתות ומועדי ישראל, לא מופיע בספרי הקהילה כחבר בחסידות סטמאר בישראל ולמעשה חסר כל זכות עמידה בהליך דנן".

והמתקפה נמשכת: "לא מן הנמנע. כי הוא משמש כשכיר חרב של מורדי האדמו"ר אשר כל מבוקשם להשתלט באלימות על ניהול בית הכנסת. כמו כן בקשתו של המשיב רצופה עובדות בלתי נכונות בעליל אשר הטעו את בית משפט".

גורם בחסידות אמר היום ל'בחדרי חרדים' כי "מדובר בשפל נוראי, אנשי הרב מייזליש מסרבים לבוא לבוררות בבתי הדין בעיר והעותר עבורם מתעקש על דיון משפטי בערכאות של הציוניים. על פי פסיקת הגר"מ שפרן לפנות לרשויות כדי למנוע אלימות, נאלצנו להגיב לעתירה ולסכל את הניסיון הנואל של המורדים לגזול את מוסדותיו של הרבי".

התצהיר שתוכנו הגיע לידי 'בחדרי חרדים', מגולל בפרוטרוט את טענות החסידות, חושף את ההיסטוריה של הבעלות על מבנה ביהמ"ד שלדבריהם "המורדים" מאנשי הגרח"צ מייזליש מנסים להשתלט עליו, ומגלה כיצד מונו הגבאים לניהול המקום מטעם החסידות, תוך שבמהלך השנים הם מגייסים תרומות בסכומי עתק לאחזקת הביהמ"ד ואף לשיפוצו והרחבתו. לתצהיר מצורפים מסמכים רבים והוכחות.

"מנגד לאמור", טוען ב"כ החסידות, "המשיב מר שלום סגל, בניגוד גמור לנטען על ידו בבקשה באופן פיקטיבי, אינו נמנה באופן קבוע על  ציבור המתפללים בבית הכנסת, ולמעשה כלל אינו חבר בקהילת סטאמר בני ברק, ושמו כלל לא מופיע בספרי הקהילה. לא מן הנמנע, כי המשיב משמש כשליח של קבוצת המורדים  אשר מבקשים להשתלט על בית הכנסת".

"המשיב, אשר אינו בוחל באמצעים, פנה בחוסר תום לב לבית המשפט, וכתושב תל - אביב ובאופן מניפולטיבי, וככל הנראה ברצונו לשמש "כשכיר חרב", שכר בשבת האחרונה חדר במלון סטאמר בני ברק על מנת שיוכל להגיע לבית הכנסת ולמרות שהוא כלל לא מתפלל בבית הכנסת, בשבתות ומועדי ישראל, שכן כתובת מגוריו הינה בתל אביב, בחר להטעות ביודעין את בית המשפט, ופרש בפניו מסכת עובדתית שקרית וחסרת כל בסיס", טוענים בסאטמר.

לגבי ההצעה לבוררות, נמסר כי "הרב הולצר (גבאי ביהמ"ד), התייצב במשטרת ישראל והסכים לבקשת קצין המשטרה לחתום על הצעה למינויו של כבוד הרב זילברשטיין כבורר בין הפלגים. לעומת זאת, נציגם של המורדים לא טרח להגיע, וטען כי נרדם, ולמחרת בבוקר סירב לבקשת המשטרה לחתום על הצעת המשטרה".

"זאת ועוד, נעשו ניסיונות לקיומו של הליך בוררות ובמסגרת זו, לצורך קידומו של הסדר, נמסרו על ידי הרב הולצר, הצעות לבחור אחד משלושה בתי הדין, אשר יש להם מעל לעשרה הרכבים שונים של דיינים [בסה"כ ניתנה אפשרות לבחור הרכב מוסכם מתוך כשלושים דיינים אפשריים], אך לא ניתנה כל הסכמה על ידי נציג המורדים, ולא בכדי שכן המורדים מנסים להשלים את ההשתלטות על בית הכנסת", נטען בתצהיר.

אנשי ראש ישיבת סאטמר הרב מייזליש, מסרו בתגובה ל'בחדרי חרדים': "אנחנו הנתבעים והולכים אחר הנתבע ולכן ביקשנו ללכת לדון בבוררות לבית דין צדק של העדה החרדית שזה מקובל לחוגי סאטמר".

חסידות סאטמר הרב חיים צבי מייזליש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד