י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"כל הזמן חסמו אותי"

הח"כ הממורמר בליכוד: אתמודד מול נתניהו

ח"כ אבי דיכטר פגוע מאוד מכך שלמרות הישגו בבחירות הפנימיות עם הגיעו למקום ה-11 ברשימה, לא נמצא לו תפקיד הולם סביב שולחן הממשלה ואת הנקמה הוא מקווה להגשים בכך שידיח ויירש את בנימין נתניהו | בראיון ל'ישראל היום' הוא אומר כי "נתניהו טעה כאן. נפגעתי פגיעה קשה ממנו ודאגתי להעביר לו את זה בשיחה נוקבת שהיתה בינינו"

הח"כ הממורמר בליכוד: אתמודד מול נתניהו
אבי דיכטר לצד בנימין נתניהו צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

אחרי הפסדו של ח"כ גדעון סער ועוד קודם לכן, משה פייגלין ודני דנון, שהפסידו לבנימין נתניהו בהתמודדותם מולו על ראשות 'הליכוד'. יש עדיין מי שמשוכנע שמה שלא הצליחו קודמיו יצליח הוא בעצמו ובכוחו.

מדובר בח"כ אבי דיכטר ראש הוועדה לתמלוגי הגז. כיהן בעבר כראש השב"כ וכן כשר לביטחון פנים וכשר להגנת העורף, אך בעת הרכבת הממשלה האחרונה מצא עצמו מחוץ לממשלה למרות שהגיע למקום ה-11 בפריימריז הפנימיים בליכוד. אחרים שהעפילו למקומות רחוקים יותר צ'ופרו והפכו לשרים בכירים בממשלה.

בראיון שהעניק ליהודה שלזינגר מ'ישראל היום', מצהיר חבר הכנסת דיכטר כי יתמודד על ההנהגה מול בנימין נתניהו. 

דיכטר לא מסתיר בראיון את זעמו על כך שלא זכה לשבת סביב שולחן הממשלה המנופחת ואומר: "עשרה ימים לפני חלוקת התפקידים אמרתי לנתניהו מה אני רוצה ומה מעניין אותי. הוא אמר שהוא עדיין לא עוסק בזה. בעשרה ימים שלאחר מכן לא הצלחתי להגיע אליו. כל הזמן חסמו אותי. רציתי לוודא שאני לא נשאר מחוץ למעגל. כל הזמן אמרו לי 'אוטוטו אנחנו קובעים' וכך זה נמשך כל יום".

עוד הוא מספר לשלזינגר ב'ישראל היום': "שלושה ימים לפני התאריך שבו היתה אמורה להיערך ההשבעה, נשלח אלי שליח עם הצעות לא רציניות, כמו להיות יו"ר קק"ל. דחיתי את זה על הסף והסברתי שלא באתי לחפש ג'ובים, באתי להשפיע על הממשלה מתוך הממשלה".

 "אפשר לומר שזה זלזול ב־130 אלף מתפקדים שטרחו ובאו לממש את זכותם", אומר חבר הכנסת דיכטר בראיון ומאשים; "נתניהו טעה כאן. נפגעתי פגיעה קשה ממנו ודאגתי להעביר לו את זה בשיחה נוקבת שהיתה בינינו. זו היתה החלטה לא נכונה, שגויה, לא הגיונית ופוגעת בי ברמה האישית".

אז למה בכל זאת הוא נשאר בפוליטיקה: "אני בונה את עתידי בליכוד - להתמודד על ראשות הליכוד ומשם לראשות הממשלה. זו הסיבה שבגללה אני בפוליטיקה", כך דיכטר.

בראיון שיתפרסם מחר (שישי) במוסף 'ישראל השבוע', מספר ח"כ אבי דיכטר כי במהלך הפריימריז האחרונים על ראשות 'הליכוד' פנה אליו בנימין נתניהו בבקשה שיתמודד מולו ומול גדעון סער, זאת ככל הנראה בכדי לפגוע בסיכוייו של סער להיבחר; "אני מניח שהוא רצה את זה משיקוליו שלו. מובן שדחיתי את זה על הסף, עשרה ימים לפני הפריימריז - זה לא רציני. אבל הערכתי את ההצעה שלו. מעולם לא התכוונתי להיות מועמד קש. אני מסתכל על הצד הפוזיטיבי".

הוא רואה את זה כמחמאה ולוקח את זה ברצינות: "ראש הליכוד בא ואמר שמתאים לי להתמודד על ראשות הליכוד. מובן שבצד הפרקטי הודעתי לו שזה לא יקרה. אבל אפשר לומר שהוא בהחלט קלע למה שאני מתכוון לעשות".

"כולם יודעים בליכוד שנתניהו לא יהיה ראש הליכוד לנצח. גם נתניהו. מפלגה שבה יש רק מועמד אחד זו אמירה רעה מאוד למפלגה. אני לא נבהל מהתמודדות מולו".

יצוין כי דיכטר אינו היחיד, ישנם בכירים ממנו וקודמים לו ברשימה שלא מונו, כדוגמת ניר ברקת וגדעון סער שגם הם רואים עצמם כיורשיו. בין הח"כים שנמצאים הרחק מהם בעשירייה השנייה ומונו לשרים ישנם את השרים: ציפי חוטובלי, אופיר אקוניס, זאב אלקין, יובל שטייניץ, אלי כהן, צחי הנגבי, דוד אמסלם ואמיר אוחנה, שנמצא במקום ה-21 ברשימה ומונה לשר הבכיר - השר לביטחון פנים.

הראיון המלא יתפרסם כאמור מחר במוסף 'ישראל השבוע' של 'ישראל היום'.

אבי דיכטר מפלגת הליכוד בנימין נתניהו ישראל היום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד