י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"לא נאפשר הפקרת המקומות הקדושים"

קבר רחל, מערת המכפלה וקבר יוסף - מחוץ לריבונות?

המקומות הקדושים ביו"ש בסכנה? כך טוענים המתנגדים לתכנית המאה של הנשיא טראמפ. לדבריהם, על פי המפה המסתמנת, קבר רחל, מערת המכפלה וקבר יוסף, יהיו מחוץ לשטח הישראלי | יוסי דגן מצהיר: "לא נוכל לאפשר הפקרת המקומות הקדושים. זה יהיה הבזיון של הדור"

קבר רחל, מערת המכפלה וקבר יוסף - מחוץ לריבונות?
הילולת קבר רחל צילום: שלמה ריכטר

קבר יוסף, מערת המכפלה וקבר רחל בסכנה. המקומות אליהם דורות של יהודים נשאו אליהם עיניהם, במשך אלפי שנים, נמצאים כעת מחוץ למפת הריבונות. כך מסתמן על פי המפות המתגבשות.

מערת המכפלה בה קבורים על פי המסורת האבות והאמהות הקדושים (אברהם, יצחק, יעקב, שרה, רבקה ולאה) וכן אדם וחווה וכך גם קבר רחל שהפך לסמל שיבת עם ישראל לארצו, וקבר יוסף אליו נוהרים יהודים מכל העולם לתפילות.

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן מתריע ואומר כי "זה דבר שאנחנו לא יכולים ולא מוכנים לקבל אותו. המקומות הקדושים ביותר לעם היהודי. לא ייתכן שיופקרו על ידי ממשלה לאומית. ושום ממשלה ישראלית באשר היא. זוהי הפקרה של אושיות היסוד הבסיסיות ביותר של העם היהודי ושל שיבת ציון. רחל יוסף ומערת המכפלה לא יופקרו".

נזכיר כי המועצה אזורית שומרון יצאה לפני כשלושה שבועות בקמפיין בדרישה להחלת ריבונות ללא הכרה במדינה פלסטינית וללא השארת ישובים מבודדים.

יוסי דגן החלת ריבונות קבר רחל קבר יוסף הצדיק מערת המכפלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד