י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
התפשטות הקורונה

חשוב: זה מה שצריך לעשות כשמורידים מים

חוקרים טוענים כי הורדת המים בשרותים עשויה להפיץ את הנגיף באמצעות "ענני חלקיקים" שמתפשטים באוויר בכל שטיפת האסלה, שורדים לאורך זמן ומגיעים לגובה של עד מטר וחצי. ההמלצה: להוריד את מכסה האסלה לפני שמורידים את המים, כדי להימנע מהפצת הנגיף

חשוב: זה מה שצריך לעשות כשמורידים מים
קורונה. אילוסטרציה צילום: pixabay

חוקרים טוענים כי בעת הורדת המים באסלה, מתעופפים באוויר חיידקים, לעיתים גם עד לגובה של מטר וחצי ובדרך זו יכול להתפשט לו בקלות נגיף הקורונה. אתר וואלה מדווח, כי החוקרים ממליצים להוריד את מכסה האסלה בכל שטיפה על מנת למנוע את הפצת הנגיף.

את מנגנון ההפצה באמצעות האסלה מכנים החוקרים "ענני חלקיקים", שעפים לאוויר בכל שטיפה, שורדים לאורך זמן ומגיעים לגובה של לפחות מטר וחצי מעל האסלה.

מחקרים שנערכו לאחרונה הראו שהנגיף שורד במערכת העיכול ומתפשט לצואה. אחד מעורכי המחקר, ג'י-שיאנג וואנג, מאוניברסיטת יאנגז'ו בסין אמר: "ניתן לחזות כי מהירות ההפצה תהיה גבוהה עוד יותר כאשר משתמשים בשירותים לעתים קרובות, למשל במקרה של שירותים משפחתיים בשעות עמוסות או שירותים ציבוריים שמשמשים קהל רחב".

על פי הנתונים שפורסמו בכתב העת Physics of Fluids, צוות המחקר מצא שמים שיורדים בשירותים יוצרים מערבולת אווירית העלולה לשאת טיפות נגועות שקטנות עד כדי כך שהן יכולות לרחף באוויר במשך למעלה מדקה, ניתנות לשאיפה בקלות או מתיישבות בקלות על משטחים אחרים. שירותים עם שני שסתומי מילוי נמצאו ככאלה שמפיצים ענן אפילו גדול יותר של חלקיקים קטלניים והאדם הממוצע אמור להוריד מים כחמש פעמים ביום. 

אז בפעם הבאה, אל תשכחו להוריד את האסלה.

קורונה אסלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד