י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
מבצעי החילוץ נמשכים

למרות הסגר: 200 ישראלים עושים דרכם לישראל

ישראל ממשיכה לדאוג לאזרחיה ולא מפקירה בארצות הניכר. בשעה זו עושים דרכם כמאתיים ישראליים מקוסטה ריקה, קולומביה ופנמה לישראל | "זה מבצע מאד מורכב וקשה לביצוע אבל אנחנו נמשיך לפעול כדי שאף ישראלי לא יישאר מאחור", אומר שגריר ישראל בפנמה

למרות הסגר: 200 ישראלים עושים דרכם לישראל
ישראלים מפנמה בדרך לישראל צילום: שגרירות ישראל בפנמה

למעלה מ-200 ישראלים ישובו היום (חמישי) לארץ ממרכז אמריקה. מטוס אל על 'ירושלים של זהב' עושה את דרכו בפעם הראשונה בהיסטוריה בטיסה ישירה מפנמה לישראל ויחזיר את הישראלים הביתה. רבים מהחוזרים שוהים מחוץ לישראל מזה שלושה חודשים ויותר.

הטיסה מאורגנת על ידי עמותת 'חוג העמקים' בראשות יואל מרשק וחברת אל על. שגרירויות ישראל בפנמה, קוסטה ריקה וקולומביה תיאמו במקביל הגעת ישראלים בטיסות מיוחדות, שהביאו את הנוסעים מקוסטה ריקה וקולומביה לפנמה ומשם כולם עלו לטיסה שיצאה לארץ במטוס הדרימליינר 787 בשעה 15:00 שעון ישראל.

יש לציין ששלושת המדינות במרכז ודרום אמריקה מצויות תחת סגר ושדות התעופה שלהם מאפשרים טיסות הומניטריות בלבד. שלושת השגרירויות של ישראל תיאמו את הטיסות השונות ואת אישורי המעבר האישיים לכל נוסע ממקום מוצאו לשדה התעופה ואת היציאה מפנמה.

ד"ר רדא מנצור שגריר ישראל בפנמה מסר כי "משרד החוץ פועל מאז תחילת המגפה לאפשר לכל ישראלי להגיע הביתה. זה מבצע מאד מורכב וקשה לביצוע אבל אנחנו נמשיך לפעול כדי שאף ישראלי לא יישאר מאחור."

פנמה סיטי ישראלים בחול קורונה טיסת אל על

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד