י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
יש דין ויש דיין

הבעל חזר הביתה וחשכו עיניו: האשה והילדים נעלמו

כשאני נתקל בכאלו סיפורים כאשר אחד מבני הזוג מנסה בכל מיני דרכים לא טובות לקחת את הילדים ולהפחיד את בן הזוג אין עוול יותר גדול מזה, ולפעמים שותפים לזה כל מיני עורכי דין, יועצים וכו', שיש כאלה השם ישמור שזו ממש שיטה אצלם | טורו השבועי של המטפל הרגשי מרדכי רוט

הבעל חזר הביתה וחשכו עיניו: האשה והילדים נעלמו
בחור חסידי. אילוסטרציה צילום: נתי שוחט, פלאש 90

לפני תקופה ישב אצלי יהודי - אפשר להגיד שזה מסוג הפגישות אשר מטלטלות את ליבי, נפשי, רוחי ונשמתי.

"טוב מותי מחיי", כך ממש אמר היהודי הישוב מולי, שוב ושוב. ראיתי הרבה אנשים בהרבה מצבים אבל פה ראיתי ממש אדם מרוסק לחלוטין.

וכך הוא סיפר לי:

"אני נשוי מספר שנים לא רב, בשנים הראשונות לחיי הנישואין אפשר לומר שחיינו טוב, אך לאחר מספר שנים משהו קרה בינינו ובשנים האחרונות לא הסתדרנו. היינו רבים, מתווכחים ופוגעים מילולית אחד בשני.

הלכנו לייעוץ זוגי, תקופה של כשלושה חודשים, זה עזר רק באותו הזמן. אך כשעזבנו את הטיפול הזוגי מפאת תקציבו שהיה יקר לנו, ואמרנו לעצמנו אנחנו כבר יודעים את הכללים אנחנו נסתדר לבד... אז הכול חזר להיות כפי שהיה: המריבות, הצעקות והפגיעות ההדדיות בינינו.

בדיוק לפני שבועיים, היה זה אחרי יום עבודה ארוך, אני חוזר הביתה מאוחר נוקש בעדינות כתמיד על הדלת ולא שומע מאחוריה שום קול רחש המעיד על חיים בבית, פותח את דלת הבית מחכה לראות את בני משפחתי והנה הבית ריק וחשוך - אשתי והילדים לא בבית.

אני ישר מתקשר לאשתי ואני שומע הפל' אינו זמין כעת.

אני מתקשר שוב ושוב נכנס ללחץ, מה קורה עם אשתי והילדים, ושוב ושוב הפל' אינו זמין.

אני נכנס לחדר השינה והנה אני רואה פתק: 'עזבתי את הבית עם הילדים לא רוצה לחיות כך.

ואני מודיעה לך שהילדים יישארו ויהיו רק אצלי!!!'

אני אדם רגיש בטבעי התחלתי לבכות כמו שלא בכיתי כל חיי, כמעט שעתיים ברצף. אבל פתאום נכנסו בי כאלה עצבים וכעס ואמרתי לעצמי: 'מה זה שהיא לוקחת את הילדים מה הילדים רק שלה?

מה היא קנתה אותם בשוק, באיזה רשות היא לוקחת אותם - הילדים שלי בדיוק כמו שהם שלה.

אני לא מוכן לדבר הזה היא רוצה ללכת שהיא תלך אבל מה הקשר לילדים. למה היא לוקחת אותם'.

אני לא בעל אלים, לא אבא אלים, אני אבא הכי טוב לילדים שלי, אז נכון שלאשתי לא תמיד אני יודע להתייחס בדיוק כמו שהיא לא יודעת להתייחס, אבל בתור אבא לילדים, אני אבא ממש טוב הילדים ממש אוהבים אותי.

כותב השורות, מרדכי רוט.

התקשרתי להורים שלה והתחלתי לצעוק: 'תגידו לבת שלכם שאם היא לא מחזירה את הילדים היום הביתה אני פונה למשטרה שהילדים נחטפו ויהיה בלגאן גדול!'

'תקשיב טוב', אמרו לי ההורים, 'הבת שלנו אמרה לנו להגיד לך שאם תעשה משהו הכי קטן היא תילחם בך עד הסוף. הילדים נשארים אצלה'.

אני חטפתי כעס שלא חטפתי כל חיי הרגשתי ממש כמו בן ערובה. הרגשתי תחת סחיטה.

התקשרתי למשטרה התלוננתי שהילדים שלי נעלמו מהבית כבר שעות ארוכות.

הסיפור הוא ארוך אבל מה שהתברר לי שאשתי התלוננה במשטרה, עוד לפני שהתקשרתי, שאני אבא שמרביץ לילדים שלי.

אני הייתי בשוק של חיי בשנייה אחת אני שומע שאני אבא אלים וזהו השקר הכי גדול. אני אדם שלא מסוגל להרביץ. בחיים שלי לא הרמתי יד על אף אדם בעולם.

אבל הכי הייתי בהלם - איך אשתי יכולה ככה לשקר במצח נחושה ולהאשים אותי בכאלו האשמות שאין להן שום בסיס.

התברר לי בהמשך שהיא התייעצה עם טוען רבני אחד ועורך דין אחד. והם אמרו לה מה לעשות.

איך פשוט אפשר לקחת ילדים מבן הזוג ולטרטר אותו נפשית, עד שייכנע לדרישות של בן זוגו".

וכך האברך יושב מולי ליבו ונפשו קרועים לחתיכות, כבר שבועיים הוא לא ראה את הילדים שלו, ולפניו, על פניו, צפויים מאבקים רבים. הוא קרוע איך אשתו העזה לשקר ולהגיד מה שהיא אמרה. ואיך אשתו פשוט יכולה לקחת את הילדים שלו. ובעיקר שהוא לא רואה את ילדיו שהוא כל כך אוהב.

באותו לילה היה לי קשה מאוד להירדם, מול עיניי קפצה התמונה של אותו יהודי שבור ומשובר לרסיסים, נזכרתי בפניו - טיפת חיות לא נראתה על פניו הכאובות. ממש געוואלד.

בסופו של דבר אותו אברך חזר לראות את ילדיו, פשוט חקרו את הילדים וראו שבאמת האבא הוא אבא טוב ולא אדם אלים.

כשאני נתקל בכאלו סיפורים כאשר אחד מבני הזוג מנסה בכל מיני דרכים לא טובות לקחת את הילדים ולהפחיד את בן הזוג אין עוול יותר גדול מזה, ולפעמים שותפים לזה כל מיני עורכי דין, יועצים וכו', שיש כאלה השם ישמור שזו ממש שיטה אצלהם.

כמובן שאני לא מדבר כאשר אחד מבני הזוג באמת אלים ומסכן את שלום הילד. אני מדבר על אותם מקרים שיש מריבות בין בני הזוג ואחד מהם מנסה שהילדים יישארו אצלו בכל מיני שיטות אפלות.

נכון שאז בתקופות האלו הכעס והגאווה עובדים חזק, אבל תדעו שעל הדברים האלו השם מחזיר תשלומים בעולם הזה, אמרו לי את זה כבר הרבה רבנים.

אי אפשר לתאר את הצער של אבא או אמא שלקחת להם את הילדים כשהם יודעים שבשביל שהם יראו את הילדים שלהם הם נמצאים תחת סחיטה.

יש דברים שמשלמים עליהם בעולם הזה, אני רואה את זה בברור בהרבה מקרים שפגשתי מי שפוגע באדם אחר משלמים על זה בעולם הזה.

כשאני נתקל בכאלו סיפורים אני אומר בסדר היה לכם קושי להתמודד עם המידות שלכם אבל תעזבו את הילדים תוציאו אותם מהמשחק!

אל תשתמשו בהם!

אתם חושבים שאותם ילדים לא רוצים לראות את אחד ההורים שלהם, מה אתם חושבים שהם לא צריכים את אבא או אמא ומה עשית לקחת את ההורים מהילדים אוי כמה מסכנים הילדים...

ולאותם שמייעצים וגורמים לבני זוג ללכת מהבית ולהתגרש או להשתמש בילדים, אולי אתם לפעמים מצליחים לגרום למה שאתם רוצים, אבל אני אגיד לכם מה שאמר לי אחד מגדולי התורה והיראה שבדור הזה ואומר את זה בלשון שלו: "אני לא מקנא בגיהינום שיש לאותם אנשים שגורמים לבני זוג להתגרש או שגורמים לאחד מבני הזוג לקחת את הילדים מבן הזוג השני על לא עוול בכפם, גיהינום כלה והגיהינום שלהם אינו כלה יש להם מדור מיוחד בגיהינום..."

לפרק בית יהודי זהו לא דבר של מה בכך, במסכת גיטין (צ:) נכתב על כך שאפילו מזבח מוריד עליו דמעות. לקחת ילדים מאבא או מאמא האם יש צער יותר גדול מזה שאבא או אמא לא יכולים לראות את הילדים שלהם תחת אשמות כזב.

ועוד דבר אחד קטן - אחרי שאחד מבני הזוג עשה כזה דבר, גם אם חוזרים בסוף לחיות יחד, אני לא יכול לתאר לכם כמה קשה בתוך הלב למחול לבן הזוג על מה שהוא עשה. זוהי צלקת שיכולה להישאר הרבה מאוד זמן אם לא כל החיים.

לכן בבקשה מכם תזכרו שיש דברים שפשוט לא עושים. ואולי כבר כדאי לכתחילה לשמור על שלום בית ולהילחם על שלום בית אין דבר יותר חשוב מזה, אין. החיים הכי מאושרים בעולם הזה ובעולם הבא יש לאותם ששומרים על שלום הבית שלהם.

שבת שלום לכל עם ישראל היקרים. לתגובות: [email protected]

מרדכי רוט סכסוך משפחתי מטפל רגשי זוג חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד