י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
הנתונים העדכניים

נמשכת העלייה בתחלואה: העיר אלעד מתקרבת אל סף הקו האדום

נגיף הקורונה ממשיך לשלוט בסדר היום וביממה האחרונה אובחנו בישראל 215 חולים חדשים מכל קצוות הארץ. מנין המונשמים עומד על 28 מתוך 38 המוגדרים קשה. ראש העיר אלעד ישראל פרוש מזהיר כי עירו מתקרבת לקו האדום שיצריך סגר על תושביה | קרוב ל-15 אלף בדיקות נעשו 

נמשכת העלייה בתחלואה: העיר אלעד מתקרבת אל סף הקו האדום
אזרחים ברחובות צפת צילום: דוד כהן, פלאש 90

ברקע ההתפרצות המחודשת של נגיף הקורונה, מספר החולים החדשים ממשיך לזנק גם הערב (חמישי). על פי נתוני משרד הבריאות, בישראל ישנם נכון לעכשיו 4,177 חולים פעילים. מדובר בעלייה של 215 חולים במהלך היממה האחרונה.

עד כה חלו בישראל 19,998 חולים, מתוכם החלימו מהנגיף 15,518. מנגד במספר החולים המונשמים נרשמה ירידה - 28 חולים הנזקקים למכונת הנשמה מאושפזים כעת בבתי החולים, מתוך 38 חולים במצב קשה. במספר הנפטרים כתוצאה מהנגיף לא נרשם שינוי, כך שהמספר העדכני עומד על 303. במהלך היממה האחרונה בוצעו 14,690 בדיקות.

בתוך כך, ראש עיריית אלעד ישראל פרוש בהקלטה לתושבים מזהיר הערב: "מעל 50 תושבים התגלו כחולי קורונה. מדובר במספר גבוה מאוד בעל פוטנציאל הדבקה גבוה בין תושבי העיר. אלעד מתקרבת לקו האדום".

ראש העיר הוסיף והודיע כי בפגישת עבודה שקיים היום הוחלט להחמיר את הצעדים, שיובילו לשמירה מוקפדת יותר על ההנחיות, החל מהיום המשטרה והפיקוח העירוני יעניקו דוחות למי שלא ישמור על הנחיות משרד הבריאות. 

בנוסף, בכפר חב"ד נדבקו שתי בנותיה של המטפלת במעון, שאינה תושבת כפר חב"ד, תלמידות כיתות ב' וד' בבית רבקה. כלל התלמידות וצוות המורות יעברו בדיקות מחר. על כל התלמידות וצוות בית הספר להיכנס לבידוד.

לצד זאת נמשכת התפשטות הקורונה גם בצה"ל. על פי הדיווח של הכתב הצבאי מחי דבוש בגל"צ: לוחם בהכשרה של שייטת 13 אובחן כחולה קורונה. כ-40 חיילים מהקורס של השייטת מבודדים במתחם בעתלית. טקס הסיום שלהם שהיה אמור להתקיים בשבוע הבא נדחה עד להודעה חדשה. גורם צבאי אמר לגל"צ: "הכשירות המבצעית של השייטת לא נפגעה".

מוקדם יותר היום הצהיר ראש הממשלה נתניהו בטקס הפרידה ממנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב, כי ההקלות ייפסקו נכון לעכשיו בעקבות העלייה בתחלואה. "אנחנו עוצרים את הפתיחות ונפעל עכשיו בכל דרך להבטיח את הורדת העקומה", אמר נתניהו.

"אין תחליף אלא לשנות את התנהגות הציבור, אם לא - ניאלץ לנקוט אמצעים תקיפים", הוסיף.

קורונה אלעד ישראל פרוש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד