ט' ניסן התשפ"ד
17.04.2024
איש החסד ותומך התורה

הצאצא של הרבי מברדיטשוב: לוי יצחק רחמני ז"ל

הצאצא של סנגורם של ישראל רבי לוי יצחק מברדיטשוב, איש העסקים לוי יצחק רחמני ז"ל הלך לעולמו בגיל 89. 'בחדרי חרדים' על איש הביטוחים שתרם מהונו לצדקה

הצאצא של הרבי מברדיטשוב: לוי יצחק רחמני ז"ל
לוי יצחק רחמני ז"ל צילום: באדיבות המצלם

הלך לעולמו מר לוי רחמני ז"ל יו"ר ובעלי חברת הביטוח אילון דור שביעי לסנגורם של ישראל רבי לוי יצחק מברדיטשוב זיע"א והוא בן 89 בפטירתו. 

בשנים האחרונות נחלש והבוקר נפטר לביתו עולמו למגינת לב בני המשפחה. 

אביו שלמה רחמני ז"ל היה יליד אוקראינה שעלה לארץ והחל לייצג בארץ את חברת הביטוח של ניו-זילנד שבנו לוי יצחק המשיכו בעסקיו עד שהקים אימפריה גדולה.

"גדלתי בבית שבו דיברו ונשמו ביטוח", סיפר רחמני בעבר בראיון לעיתון 'גלובס'. "ב-1951 עברתי לתל-אביב, ופתחתי בה סניף. התחלתי במשרד של חדר ברחוב הרצל 4, עם פקידה אחת וחצי קו טלפון (משותף עם השכנים). אחר-כך פתחתי גם סניף בחיפה. העסקים גדלו בהדרגה. ב-1976 הפכנו לחברת ביטוח, וחברת ניו-זילנד רכשה 27% מהמניות. אחרי עשר שנים יצאה, משום שהשליטה בה נמכרה לחברה אוסטרלית, שדרשה לקבל 51% מהמניות, כתנאי להמשך השותפות. לכך לא הסכמנו".

לוי יצחק ז"ל תרם רבות לארגוני החסד החרדים בינהם 'עזר מציון', 'רפואה ושמחה', 'רפואה וחיים' ופרק מרכזי בחייו היה לתרום  אמבולנסים לארגוני החסד השונים. 

הרב ברוך הימל מנכ"ל 'רפואה וחיים' סיפר ל'בחדרי חרדים' על דמותו, היה יהודי חם לכל דבר שבקדושה, הוא כל הזמן חיפש איך לתרום ראו בחוש שהוא נין ונכד לברדישטב'ר רב היה לו לב רחום, שבאו ואומרו לו שיש ילדים מיוחדים והם זקוקים לעזרה אפילו למילה חמה הוא התגייס בכל כוחו, פעם היה אצלנו בשבת יקירי 'רפואה וחיים' והוא ראה את הילדים המיוחדים, הוא שאל אותי כמה ילדים יש לנו, אמרתי לו 400 ילדים, אחרי חודש וחצי הוא חוזר אלי ואומר לי הכנתי מאות משלוחי מנות לילדים אני רוצה לחלק להם עם הקדשה אישית לנשמות המיוחדות, אני לא ישנתי כל הלילות בגלל שחשבתי על הילדים". 

בהיותו דור שביעי לסנגורם של ישראל הרבי הקדוש רבי לוי יצחק מברדיטשוב זצ"ל ששם משפחת צאצאיו הוא כשם משפחתו דרברמדיקר (שפירושו ביידיש ״הרחמן״) או רחמן או רחמני. היה טס מידי שנה לוי יצחק ביום השנה לפטירתו, כ"ה תשרי לפקוד את ציונו באוקראינה.

מסע הלוויה יצא היום (שישי, ערב שבת קודש פרשת קרח) בצהריים מבית ההלוויות סנהדריה בירושלים שם נטמן. 

יהי זכרו ברוך.

 

לוי יצחק רחמני רבי לוי יצחק מברדיטשוב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד