י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
274 חולי קורונה ביממה האחרונה

מרכז המידע מתריע: אם לא יינקטו צעדים; אלפים יחלו וימותו

ביממה האחרונה התגלו 274 חולי קורונה חדשים בישראל, במהלך השבת נפטר חולה נוסף ומספר הנפטרים עלה ל-304. חולה נוסף נזקק להנשמה ובכך עלה מספר המונשמים ל-29 | "בגל השני יש יותר צעירים, עם זאת הם בהחלט יכולים להיות חולים קשים וכן להדביק אוכלוסיות בסיכון"

מרכז המידע מתריע: אם לא יינקטו צעדים; אלפים יחלו וימותו
אחים ואחיות בבדיקות קורונה צילום: דוברות 'כללית'

מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה, פרסם סקירה שלפיה "מדינת ישראל נכנסת בימים אלו לגל שני של תחלואת קורונה השונה במאפייניו מהגל הראשון אך לא פחות בחומרתו". על פי המצוין בדו"ח, באם לא יינקטו צעדים דרסטיים, בתוך מספר שבועות מספר הנדבקים היומי יחצה את ה-1,000 ומספר המתים הכולל יגיע למאות רבות.

ביממה האחרונה התגלו 274 חולי קורונה חדשים בישראל, ומספר החולים הכולל מתחילת המגיפה עלה ל-20,339. עד כה החלימו 15,586 חולים ומספר הפעילים כעת עומד על 4,449 חולים. במהלך השבת נפטר חולה נוסף ומספר הנפטרים עלה ל-304. חולה נוסף נזקק להנשמה ובכך עלה מספר המונשמים ל-29.

בתוך כך, במערכת הבריאות תוקפים את פרסום דו"ח מרכז המידע והידע הלאומי למלחמה בקורונה.

ד"ר הדר מרום סגנית בכירה למנכ"ל ביה"ח הציבורי אסותא אשדוד על דו"ח הממ"מ בעניין הקורונה: "על מפרסמי הדו"ח לפרסם מי עומד מאחוריו וחתום עליו וכן להבהיר האם לקחו בו חלק מומחים מתחום בריאות הציבור".

לדבריה, "הדוח מביא לידי ביטוי את תחושות מערכת הבריאות, שאנו בפתחו של גל שני. אנו עדים למספר מאפיינים שונים בין הגלים: בגל השני יש יותר צעירים, עם זאת הם בהחלט יכולים להיות חולים קשים וכן להדביק אוכלוסיות בסיכון. בנוסף, פיזור החולים הוא גדול יותר ולכן האפקטיביות של סגר נקודתי היא מוגבלת יותר. לצד זאת, בגל הזה, אנו למודי ניסיון ביכולתם של אמצעים פשוטים, כמו מסיכה לסייע באי התפשטות הנגיף. על מנת שהדו"ח יקבל תוקף מקצועי יותר, יש לפרסם מי עומד אחריו וחתום עליו".

קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד