ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024
"על סמך החושים הקליניים"

נגד ההמלצה: רופאים ישראליים ניסו תרופה לחולי קורונה והוכיחו את יעילותה

שני רופאים בישראל שהלכו נגד ההמלצה הרפואית שלא לתת סטרואידים בשלב זה, ונתנו מיוזמתם תרופה בשם 'דקסמתזון' לחולי קורונה, ואכן הצילו רבים מהם, מסבירים מדוע הלכו נגד הרוח. לדבריהם: "על סמך החושים הקליניים וההבנה שלנו של מנגנון המחלה החדשה, שנינו החלטנו לתת את הטיפול שכולנו מכירים מהשגרה"

נגד ההמלצה: רופאים ישראליים ניסו תרופה לחולי קורונה והוכיחו את יעילותה
אילוסטרציה צילום: pixabay

ד"ר מיכל דקל, מומחית למחלות זיהומיות ופרופ' אורי רוגובסקי, מנהל מחלקה פנימית ג' בבית החולים איכילוב, יזמו ראשונים בישראל מתן טיפול בתרופה בשם "דקסמתזון" לחולי קורונה עוד טרם ההידרדרות וזאת למרות שההמלצה הרפואית הייתה לא לתת סטרואידים בשלב זה ולא היה אף מחקר או מידע שתמך בהחלטתם והם אפילו נתקלו בהתנגדות מהבית.

כעת, כשבכל העולם מדברים על המחקר החדש על הטיפול ב'דקסמתזון' שמונע הדרדרות של חולי קורונה והפיכתם למונשמים ואף למותם, מסבירים השניים מה הוביל אותם להחליט ללכת נגד המסוכמות ובדיעבד לקבוע פרוטוקול טיפולי חדש: "כשהמחלקה קיבלה את חולי הקורונה הראשונים באמצע חודש אפריל, בכל העולם היה ניסוי ותהייה כשכולם חיפשו את הטכנולוגיות והתרופות החדשניות ביותר מתוך נקודת הנחה שהן האפקטיביות ביותר ולא היה טיפול מקובל".

לדבריהם, "כמעט לא היה מידע על אופן הטיפול המיטבי לחולי קורונה ועל סמך החושים הקליניים וההבנה שלנו של מנגנון המחלה החדשה, שנינו החלטנו לתת את הטיפול שכולנו מכירים מהשגרה למצבי סערה ציטוקינית (דלקתית) והוא טיפול בסטרואידים שעלותם אפסית ויעילותם במצבים אחרים מוכחת".

השניים מספרים, "ואכן, מיד עם קבלת החולים הראשונים, החלטנו, לתת להם בשילוב עם עוד תרופה נוגדת דלקת בשם Actemra (Tucilizumab) ומנות פלזמה ממחלימים שהפכו לקוקטייל ייחודי שניתן כאן אצלנו רק במחלקה והרושם שלנו הוא שהתוצאות היו מצוינות: ראינו שהרוב המוחלט של החולים שהגיעו אלינו וקיבלו את הטיפול בשלב מוקדם מספיק, עוד טרם ההידרדרות, לא הגיעו להנשמה מלאכותית והתאוששו די מהר ושוחררו לביתם. ללא אחוזי התמותה הגבוהים, ללא סיבוכי הרדמה וההנשמה הממושכת וללא שיקום ארוך במידה ובכלל נשארו בחיים כמו שראינו שקרה בשאר העולם".

לסיכום הם אומרים, "בימים אלה אנו אוספים נתונים לביצוע מחקר בנושא אבל כבר כעת אנו גאים שהמשלב הטיפולי הכולל גם את התרופה הפשוטה והזולה הזו הופך לחלק מהפרוטוקול הטיפולי בחולי קורונה בשאר מחלקות הקורונה בארץ ובעולם ואף ואנו מאמינים מעל הכול – הציל ויציל חיים".

קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד