ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024
עלייה מדאיגה בתחלואה

התרחיש של קבינט הקורונה: היערכות ל-2,000 מונשמים

בפתח ישיבת קבינט הקורונה התייחס ראש הממשלה נתניהו להדלפה מהקבינט: "דבר שאי אפשר לעבור עליו לסדר היום" • בהמשך התייחס לעלייה בתחלואה: "הגברה דרמטית של האכיפה" • אושרה היערכות לעוד 2000 מונשמים

התרחיש של קבינט הקורונה: היערכות ל-2,000 מונשמים
ראש הממשלה בנימין נתניהו צילום: Marc Israel Sellem/POOL

על רקע העלייה המדאיגה בתחלואה, התכנס לפני זמן קצר קבינט הקורונה כדי לדון בצעדים הנדרשים לבלימת ההתפשטות.

בפתח הישיבה התייחס ראש הממשלה דווקא להדלפת דברי ראש השב"כ ארגמן לחדשות 12: "אני מבקש קודם כל לפתוח באירוע החמור של הקלטה של ישיבת ממשלה שהושמעה בכלי התקשורת. אני לא זוכר בכל שנותיי כראש ממשלה שנעשה דבר כזה. לא מתוך ישיבת ממשלה ולא מתוך קבינט, במקרה הזה קבינט קורונה, דיון עם ראש השב״כ, זה דבר חמור ביותר".

נתניהו הוסיף כי "זה דבר שאי אפשר לעבור עליו לסדר היום. אני מבקש מכל הגורמים, לרבות מהיועץ המשפטי לממשלה, לאפשר חקירה יסודית. אסור לנו שהדבר הזה ישתרש, אסור לנו שהדבר הזה ישנה".

"מעבר לכך" התייחס נתניהו לנתונים המדאיגים, "אנחנו עומדים בפני עלייה שיטתית בתחלואה. אנחנו רואים את זה לא רק כאן, אלא רואים את זה לצערי, גם ברחבי העולם. מדינות שונות כבר נדרשות לכך, גם אנחנו בישראל".

"דרכי הפעולה האפשריות שנדון בהן" אמר נתניהו, "הגברה דרמטית של האכיפה, כולל גם את הגדלת הקנסות, מינהלת אכיפה ריכוזית תחת משרד הבט״פ, ורתימת כל הכוחות וכוחות נוספים למשימת הפיקוח והאכיפה".

"הדבר השני" אמר רה"מ, "זה שימוש בכלים הדיגיטליים. אנחנו יודעים שהנושא הזה הוא בעייתי, אבל מנגד אנחנו יודעים גם שהוא תרם לנו רבות לריסון המגפה, ונראה כיצד אנחנו יכולים להתגבר על הבעיות על מנת להשיג הורדה של התחלואה".

"הדבר השלישי" לדברי נתניהו, הם "סגרים אזוריים שזה כלי שאנחנו כבר נדרשים לו על מנת להימנע מסגרים רחבים כלליים".

"והדבר הרביעי, הוא דברים שקשורים בהגבלת ההתקהלויות - צעד מאוד חריף" אמר רה"מ, ולכן "אני מציע שנשקול אותו, נראה אם אנחנו נזדקק לו ומתי נזדקק לו, ויש לו כמובן השלכה על פעולות מסוימות שאישרנו אותן. נראה אם נזדקק להם. אלו הכותרות העיקריות אבל יש גם בוודאי נושאים אחרים".

בסיום הישיבה, קבינט הקורונה אישר פה אחד את הצעת משרד הבריאות, האוצר והביטחון לקביעת תרחיש הייחוס.

הגדרה זו תנחה את הממשלה על ההיערכות וההצטיידות של מערכת הבריאות. תרחיש זה יבטא את יכולת ספיקת המערכת ולא תחזית חולים.

הוחלט להיערך לתוספת של 2,000 מונשמים מקורונה ול-2,000 מונשמים ממחלות אחרות.

רה״מ נתניהו אמר שצריך לעשות את כל פעולות המניעה הנדרשות כדי לא להגיע לתרחיש הייחוס. זוהי העמדה הכללית של שרי קבינט הקורונה.

בהמשך לכך דנים שרי הקבינט בצעדים המעשיים הנדרשים בטווח המיידי כדי לאפשר האטה בקצב התחלואה ומניעת הידרדרות לתרחישים שאינם רצויים.

בנימין נתניהו קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד