י"ב סיון התשפ"ד
18.06.2024
מה הסיפור

משרד המשפטים קבע: צה"ל מפר את חוק חופש המידע

היחידה הממשלתית לחופש המידע במשרד המשפטים קבעה כי צה"ל אינו מיישם את חוק חופש המידע, והוא נכנס לרשימת הגופים המפרים את חוק חופש המידע | הסיפור שהוביל לקביעה החריגה 

משרד המשפטים קבע: צה"ל מפר את חוק חופש המידע
מחשבים בצה"ל. אילוסטרציה צילום: אתר צה"ל

בעקבות סירוב מתמשך של צה"ל לענות לבקשת חופש מידע שהוגשה אליו בנוגע לקריטריונים לקביעת מתן התאמות למלש"בים עם צרכים מיוחדים בעת מבחני הצו הראשון, היחידה הממשלתית לחופש המידע במשרד המשפטים קבעה כי צה"ל אינו מיישם את חוק חופש המידע, והוא נכנס לרשימת הגופים המפרים את חוק חופש המידע.

הטיפול במקרה זה החל לפני כשנה, כששני תאומים מועמדים לשירות צבאי, בן ובת המאובחנים עם הפרעות קשב וריכוז, קיבלו זימון למבדקים לקראת הגיוס. מסיבה שעדיין לא ברורה, הבת קיבלה את ההתאמות למבחנים, אך הבן לא. אביהם ניסה לפנות לצבא בכדי להבין מדוע לאחד מהם התאפשר לקבל התאמות למבחנים ולשנייה לא, וכיצד מודדים למעשה את הקריטריונים לביצוע ההתאמות הנ"ל, אולם לא קיבל מענה מהצבא.

לאחר שגם פניות מהיחידה הממשלתית לחופש המידע בנושא זה נותרו ללא מענה, ובהתאם לנוהל של היחידה הממשלתית לחופש המידע, הוחלט להכניס את הצבא לרשימת הגופים המפרים את חוק חופש המידע.

עו"ד שלומי בילבסקי, מ"מ ראש היחידה הממשלתית לחופש המידע במשרד המשפטים: "מדובר במקרה בו העניין הציבורי מובהק, חשיבות חשיפת המידע גדולה ועל צה"ל היה לעשות הכל על מנת למסור את המידע באופן מידי. יתרה מכך, היינו מצפים שמידע מסוג זה יתפרסם לאזרחים באופן יזום. למרות פניות חוזרות ונשנות לגורמים הרלוונטיים בצה"ל, המידע עדיין לא נמסר.

בעקבות פנייה מגלי צה"ל לממונה על חופש המידע בצה"ל בנושא זה, נמסר כי "הלקחים ממקרה זה יופקו, על מנת למנוע הישנות של מקרים דומים. אנו מתנצלים על העיכוב שנוצר ואנו עושים את מרב המאמצים להשלים את הטיפול בבקשה בהקדם האפשרי. המענה לפונה יימסר בעת הקרובה".

צה"ל חוק חופש המידע אחים תאומים שירות צבאי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד