י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
קיבל את ברכת הדרך

סייעת ש"ס בפתח תקווה מתברכת ביו"ר חדש

אליהו גינת, שכיהן למעלה מעשור בתפקידים בכירים והוביל עשייה ציבורית ענפה, התמנה ליו"ר התנועה ולמ"מ מקום ראש העיר במקומו של אוריאל בוסו שהתמנה לח"כ מטעם סיעת ש"ס בכנסת 

סייעת ש"ס בפתח תקווה מתברכת ביו"ר חדש
אליהו גינת מתברך אצל הרבנים צילום: באדיבות המצלם

את השעות הראשונות לאחר מינויו ליו"ר התנועה ומ"מ ראש העיר, עשה אליהו גינת בסבב ביקורים אצל רבני העיר והקהילות בעיר פתח תקווה, לקבל את ברכתם ולהיוועץ עמם על נושאים העומדים על סדר היום הנוגע לתושבי העיר.

גינת, איש ציבור עם רקורד עשייה רחב בעיר פתח תקווה, שימש למעלה מעשור בתפקידים רבים והיה כתובת ואוזן קשבת לכלל תושבי העיר ובעיקר לציבור הספרדי, בוחרי תנועת ש"ס.

יחד עם שותפו לעשייה הציבורית אוריאל בוסו (אשר כיהן כיו"ר התנועה עד התמנותו לח"כ מטעם סיעת ש"ס בכנסת בעקבות החוק הנורבגי), הנהיגו את הציבור הספרדי בעיר. העשור האחרון יירשם לדורות כשנות הפריחה בעיר. קהילות בני התורה בעיר גדלו משמעותית, מוסדות התורה והקהילה התפתחו רבות בשנים אלו והציבו אתגרים רבים בפני השניים. מערכות החינוך כמו הכוללים ומנגד התרבות התורנית נחשבים כסמל ומשמשים כדוגמא ליכולת מנהיגותית המצליחה ליצור שוויון ולעיתים אף תיעדוף תקציבי למגזר החרדי בקרב ערים מעורבות.

הרבנים החשובים ובראשם הרה"ג משה פינטו, הרה"ג אליהו כהן, הרה"ג רבי רפאל זר, הרה"ג מאיר אלול והרה"ג ששון כהן, קבלו את גינת ושותפיו לסיעה בחמימות רבה וברכו על המינוי הראוי שכן הם מכירים היטב את פועלו.

לאחר שהתברך יחד עם שותפיו לסיעה חברי המועצה מטעם ש"ס ופעילים מקומיים נועד מ"מ ראש העיר החדש עם הרבנים ביחידות להתייעצות בנושאים העומדים על סדר היום כולל דרכי התמודדות עם קשיים רבים העומדים בפני מוסדות התורה עקב משבר הקורונה.

לצד גינת מכהנים במועצת העיר מטעם סיעת ש"ס, משה צלח, אשר שוקר. במקומו של בוסו שכאמור עבר לכנסת הוא הפתעה מרעננת ברשימה הפעילה כל כך. תכירו את בלאי דמלאש, נציג העדה האתיופית בעיר פתח תקווה. בלאי שימש עוד באתיופיה כנציג קהילה ועסק רבות בהעלאת קהילתו לארץ. לאחר שנים של עשייה ציבורית לא רשמית למען הקהילה יזכה בלאי לשמש לקהילתו לפה במועצת העיר פ"ת.

חה"כ בוסו ברך אף הוא את גינת ואיחל לו הצלחה רבה בתפקידו; "אין לי ספק כי הרב גינת הוא הראוי ביותר לתפקיד יו"ר הסיעה בעיר. הוא מכיר את כלל המערכות העירוניות. האכפתיות של גינת לכל תושב בעיר ולכל צורך ציבורי הם מודל לנבחרי ציבור. אני שמח על התקופה החשובה בה פעלנו יחד ללא לאות למען הדברים החשובים ביותר לבוחרינו ובראשם החינוך. אני בטוח כי המהפכה הציבורית בעיר תמשך עוד שנים רבות ובהצלחה רבה".

"את גינת אני מכיר שנים רבות וש"ס היתה לנו לאוזן קשבת ולתנועה היחידה שהיה אכפת לה באמת מהקהילה האתיופית בעיר", אומר נציגה החדש של הסיעה בעיר, בלאי דמלאש. "הקהילה האתיופית בעיר הינה קהילה מסורתית דתית שחשוב לה מאוד החינוך הערכי והדתי, שמירת השבת וקיום חיי קהילה פעילים. אני מאמין שיחד עם חברי לסיעה בראשות גינת נגיע להישגים רבים ובעיקר בתחומי החינוך והקהילה".

"היה חשוב לי להתחיל את תפקידי בברכת הדרך ובעצה טובה מרבני העיר שליט"א. סוד ההצלחה של התנועה הקדושה הוא בכך, שאנו פועלים אך ורק כפי עצת החכמים" אומר גינת. "ב"ה זכתה העיר פ"ת לאחדות ואהבת ישראל והדבר ניכר בכל מקום שאנו מגיעים לשם. מטרותינו לחזק את הקשר עם הקהילות בעיר, ללמוד את הצרכים הנדרשים בכל מקום ולהמשיך לתת מענה כפי הנדרש. בעז"ה, כולנו כאיש אחד בלב אחד, נפעל ונמשיך את מורשתו של מרן זיע"א להגדיל תורה ולהאדירה בעשייה מבורכת למען כלל תושבי העיר" הוסיף גינת.

תנועת ש"ס אליהו גינת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד