י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
אנטישמיות בבריטניה

מנחם 'פוחד לעזוב את הבית' בעקבות תקיפה גזענית

צעיר יהודי חובש כיפה ולובש ציצית מבריטניה הותקף קשות על ידי שלושה גברים אנטישמיים לעיני אמו. הוא נפצע קשות בפניו והתעוור בעינו למשך כמה שבועות. הוא עדיין חושש לצאת מביתו מאז התקיפה 

מנחם 'פוחד לעזוב את הבית' בעקבות תקיפה גזענית
אשלי מנחם וולן צילום: באדיבות המצלם

אשלי מנחם וולן, בן ה-29 מהעיר ברנלי - בריטניה, הוכה על ידי שלושה גברים גזעניים בחודש מרץ האחרון, וחושש מאז לצאת מהבית לאחר שהתעוור בעין אחת למשך כמה שבועות.

התקיפה האלימה התרחשה ב-16 במרץ והיא ארכה 10 עד 15 דקות, אשלי עמד מחוץ לביתו בו הוא מתגורר יחד עם אמו בת ה-51, כאשר שלושה תוקפים התנפלו עליו. אמו ניסתה למנוע משלושת התוקפים להכות ללא רחם את בנה. התוקפים כינו אותו "יהודי מטונף" לפני שתקפו אותו והותירו אותו עם פגיעות רבות בפנים ובעין.

"ההתקפה הביאה אותי למצב נפשי רע מאוד", סיפר אשלי לאתר LancsLive. "אני ממשיך לחוות את האירוע שוב ושוב, רופא המשפחה שלי חושב שיש לי סוג של הפרעה פוסט טראומטית". (PTSD)

"אני מפחד לצאת מהבית. אני פשוט ממשיך לחשוב שמישהו אחר יכול לבוא לתקוף אותי", אמר. אשלי, שעובד כמנהל בחברה קדישא, כך על פי חשבון הפייסבוק שלו. עוד אמר כי הוא ידוע היטב בעיירה בגלל שהוא גאה במורשתו היהודית.

הוא נולד בברנלי ותמיד התעניין בשורשיו היהודיים. הוא אמר: "אני די מוכר בעיר, כי אני לובש את הכיפה שלי כל הזמן. אני סובל מהתעללות מילולית באופן יומיומי, אך זו הייתה הפעם הראשונה שהותקפתי פיזית."

אשלי ואמו, עמדו מחוץ לביתם ועמדו לקחת את כלבם לטיול כששלושה גברים, בצד השני של הרחוב, התחילו לצעוק עליהם. "הם צעקו 'יהודי מלוכלך' ו'תחזור לארץ שלך' דברים כאלה," אמר אשלי. "אמא שלי חצתה את הכביש כדי לדבר איתם והם התחילו ללכת לכיוונה. ניסיתי לגרום לאמא שלי לעזוב את המקום, ברגע הזה הם חצו את הרחוב והתחילו להכות אותי קשות, הם נתנו לי מכות איומות."

אשלי אמר: "זה נמשך בערך 10 עד 15 דקות, זה נפסק רק כשמישהו ממש הזיז את כולם ונעמד ביניהם לביני כדי לעצור אותם. הלחי שלי הייתה שבורה, זה ממש כאב וזה עדיין כואב. לא יכולתי לראות עם העין שלי במשך כמה שבועות בגלל הנפיחות. הייתה לי גם עין שחורה, שפה חתוכה ושיניים שבורות".

הוא התאושש מפציעותיו אך אומר שצריך לעשות יותר כדי להילחם באנטישמיות. "החינוך הוא המפתח נגד אנטישמיות", סיכם וולן.

אנטישמיות בבריטניה תקיפה אנטישמית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד