י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
474 חיוביים באשדוד

השיא נשבר שוב: 966 חולים ביממה; אלו הנתונים בערים החרדיות

משרד הבריאות פרסם את מספר הנדבקים העדכני במהלך היממה האחרונה • מספר החולים המאומתים הגבוה ביותר נרשם בירושלים עם 273 נדבקים חדשים ו-144 באשדוד • בני ברק הכפילה את מספר החולים שלה בשבוע האחרון • ומה הנתונים בשאר הערים החרדיות? • כל הפרטים

השיא נשבר שוב: 966 חולים ביממה; אלו הנתונים בערים החרדיות
בית החולים שיבא צילום: יוסי זליגר, פלאש 90

שיא החולים היומי נשבר שוב: לראשונה מאז פרוץ נגיף הקורונה בישראל, אובחנו ביממה האחרונה 966 חולי קורונה חדשים, כך על פי הנתונים שמפרסם הבוקר (חמישי) משרד הבריאות.

מאז אמש בחצות אובחנו בישראל 94 נדבקים חדשים. מספר החולים המאומתים ממשיך לזנק ועומד כעת על 8,647. מאז אמש בחצות עלה מניין הנפטרים שעומד כעת על 324.

גם במספר החולים הקשים נרשמת מגמת עלייה. נכון לעכשיו מאושפזים בבתי החולים מאושפזים 58 חולים במצב קשה, מתוכם 24 חולים שנזקקים לחיבור למכונת הנשמה. מאז פרוץ המגיפה בישראל אובחנו 26,452 חולים, מתוכם החלימו מהנגיף 17,481. במהלך היממה האחרונה החלימו מהנגיף.

העיר בני ברק, שעל פי נתוני אגף המודיעין בצה"ל מוגדרת כעיר 'כתומה', הכפילה את מספר החולים שבה במהלך השבוע האחרון. על פי הנתונים, כיום ישנם בעיר 647 חולים פעילים, כאשר 342 מסך החולים אובחנו במהלך השבוע האחרון. אם קצב ההכפלה יישאר כך, קרוב לוודאי שתתקבל החלטה להטיל הגבלות תנועה על העיר, שכזכור הייתה בסגר מוחלט בזמן הגל הראשון.

על פי הדו"ח, התחלואה בעיר בני ברק מפוזרת ברחבי העיר, כאשר המוקדים הבולטים הם קריית ויז'ניץ, גני גד, הפועל המזרחי ב', הפועל המזרחי ד', הפועל המזרחי ה' וגבעת סוקולוב.

בעיר ביתר עילית, שגם עליה הוטלו הגבלןות מסוימות בעקבות הנחיית משרד הבריאות,  אובחנו 125 חולים פעילים. 84 מתוכם רק בשבוע האחרון. מדובר בנתון שמדאיג שמדאיג את גורמי מערכת הבריאות, אך חשוב לציין כי אחוז התושבעים הצעירים בעיר הוא גבוה במיוחד, כך שהסיכוי לחלות במצב קשה אינו גבוה.

במודיעין עילית ישנם 106 פעילים, כך על פי נתוני אגף המודיעין בצה"ל, במהלך השבוע האחרון אובחנו בעיר 68 חולים חדשים.

באשדוד, נכון לאמש בחצות, התגלו ברחבי העיר 474 חולים פעילים. אמש אישרו שרי הממשלה להטיל הגבלות נוספות על הרובעים החרדים ג', ז' וח', בעקבות אחוזי התחלואה הגבוהים בעיר. רק בשבוע האחרון אובחנו 330 חולים חדשים בעיר.

גם בעיר ירושלים נמשך הזינוק במספר החולים - במהלך השבוי האחרון אובחנו בעיר 575 חולים חדשים, כך שמספר החולים הפעילים בעיר עומד על 983.

כזכור, על פי דו"ח אמ"ן שהתפרסם אמש, שיעור הבדיקות החיוביות בקרב האוכלוסייה החרדית בששת היישובים שנבחנו גבוה פי 2 משיעור הבדיקות החיוביות בכלל האוכלוסייה, יחס הנשמר בשבועיים האחרונים. ב-6 הערים שנבדקו זוהו 20% מכלל החולים החדשים בארץ במהלך השבוע האחרון. הישוב היחיד שנמצא במגמת שיפור הוא אלעד.

באגף המודיעין ממליצים כי באותם יישובים, יש להגביר את צעדי האכיפה ולשאוף לפינוי של החולים הידועים בבני ברק ואשדוד ובמקביל להגביר את מספר הבדיקות בביתר עילית, בית שמש ומודיעין עילית.

בשבוע האחרון נמשכה מגמת העלייה בתחלואה ביישובי המגזר החרדי, כאשר מבדיקה של 6 יישובים מרכזיים - בני ברק, אלעד, מודיעין עילית, ביתר עילית והשכונות החרדיות בבית שמש ובאשדוד - עולה כי ריכוזים אלו תרמו כ-20 אחוז מכלל התחלואה השבועית במדינת ישראל.

קורונה ערים חרדיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד